gmail en thunderbird werkt plots niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo,

In mijn thunderbird heb ik sinds meer dan een jaar 2 accounts van gmail. Deze hebben altijd perfekt gewerkt.
Sinds een tweetal maanden kan ik nog wel mails ontvangen, maar niet meer versturen. Wachttijd server te lang...
Ik verstuur dan meestal mijn mails via www.gmail.com (dat lukt uiteraard wel) en als ik dan daarna in Thunderbird ga kijken zitten ze wel degelijk bij de verzonden items.
Het is dus enkel het rechtstreeks versturen van een e-mail (of replyen) via Thunderbird dat niet lukt.

Heb de twee accounts al volledig verwijderd, terug geïnstalleerd...niets helpt.

Iemand enig idee ?

BEdankt !
Groetjes,
solange
ps. Wat ook leuk is : Bij Mozilla Thunderbird support kan je niet registreren. Je kan enkel 'aanmelden'. Wanneer je nog niet eerder aangemeld was en dus nieuw wil registreren....die knop bestaat gewoonweg niet :-(

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen of je Thunderbird onder Windows gebruikt of onder Linux?

Verder is het moeilijk om zomaar eventjes te zeggen waar het aan kan liggen.

Sinds een tweetal maanden kan ik nog wel mails ontvangen, maar niet meer versturen. Wachttijd server te lang...
Versturen kan niet, maar met gmail wel. Waarmee lukt het dan niet?

Via thunderbird kan je aangegeven via welke server je wilt versturen. Wie weet staat daar iets niet goed?

Bedankt allebei voor de reply ! ;-)

Het rare is, ik heb niets aan de instellingen gewijzigd. Van de ene dag op de andere gaat het niet meer.
Log ik in via gmail.com, dan werkt het wel, wil ik iets versturen vanuit thunderbird, dan lukt dat niet.

Thunderbird loopt bij mij onder Windows 8.

Ik krijg altijd de volgende melding : Eerst verbinden met smtp.googlemail.com...dan blijft ie efkes draaien en dan krijg ik volgende melding :

Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de wachttijd voor de verbinding met SMTP-server smtp.googlemail.com is verlopen. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

Mails die binnenkomen is geen probleem (gelukkig)...dat werkt nog wel. Maar voor een reply moet ik dan steeds uit Thunderbird gaan, inloggen bij gmail.com en dan de mail versturen..echt omslachtig.

Alvast bedankt !
Groetjes,
solange

Ik werk ook met thunderbird, en bij mij is de uitgaande server smtp:gmail.com poort 587
Succes

Poort 587 blijkt te helpen, al is het nog niet helemaal in orde....

Stond standaard op poort 993. Dat heb ik zonet veranderd en dat geeft het volgende :
Mail wordt nu wel verstuurd vanuit Thunderbird maar verschijnt niet in mijn map verzonden berichten. (wel in GMAIL.COM, niet in Thunderbird).

Ik krijg als boodschap nu :

"Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden berichten. Opnieuw proberen?" OK of annuleren.

Dat de mail nu wel degelijk verstuurd is heb ik kunnen controleren door een e-mail te sturen naar een familielid hier in huis.

Maar ergens blijft het toch nog hangen...

Nog iemand tips ?

Thanks !
Solange

Ik denk dat het aan Thunderbird ligt en niet aan google....
Ben er serieus over aan 't nadenken om van e-mail programma te veranderen maar heb geen idee welk alternatief...

Moet een programma zijn waar ik twee accounts kan op zetten en eentje waar ik mijn lokale mappen (archieven) van Thunderbird kan importeren naar het nieuwe programma.

Iemand suggesties ?

BEdankt !
Solange

Bedankt ! Ik ga het morgen nog eens allemaal rustig bekijken.
Heb in Thunderbird nog eens alles uninstalled en terug geïnstalleerd...probleem blijft :-(

Groetjes,
Solange

Eens in de logboeken kijken:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("eventlog.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")
Set dtmStartDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set dtmEndDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
DateToCheck = Date - 7
dtmEndDate.SetVarDate Date, True
dtmStartDate.SetVarDate DateToCheck, True
dtmConvertedDate.Value = dtmStartDate
dtmStartDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
dtmConvertedDate.Value = dtmEndDate
dtmEndDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
objLog.writeline "--- Eventlog messages between " & dtmStartDate & " and " & dtmEndDate & " ---"
objLog.writeline ""
Set Info_Event = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_NTLogEvent " _
& " Where TimeWritten >= '" _
& dtmStartDate & "' and TimeWritten < '" & dtmEndDate & "'")
For Each objEvent in Info_Event
dtmConvertedDate.Value = objEvent.TimeWritten
dtmTimeWritten = dtmConvertedDate.GetVarDate
EvLo1 = "Category: " & objEvent.Category & VBNewLine & "Computer Name: " & objEvent.ComputerName & VBNewLine & "Event Code: " & objEvent.EventCode & VBNewLine & "Message: " & objEvent.Message & "Record Number: " & objEvent.RecordNumber & VBNewLine & "Source Name: " & objEvent.SourceName & VBNewLine & "Time Written: " & dtmTimeWritten & VBNewLine & "Event Type: " & objEvent.Type
objLog.writeline EvLo1
objLog.writeline ".."
objLog.writeline ""
Next
objLog.close

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:logbookentries.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik logbookentries.vbsOpenen
Er zal een log eventlog.txt verschijnen in dezelfde map als waarin je dit script uitvoert.

Post het log in je volgende reactie.
Indien dat niet gaat, upload deze dan op http://justpaste.it

Hallo,

Bedankt voor je info. Het eventlog was inderdaad veel te lang om hier te posten.

Snap niks van wat daar allemaal staat hoor...maar heb gewoon gedaan wat je hebt gevraagd ;-)

Hier is de link :

http://justpaste.it/jqfm

Thanks !
Solange

Dank voor je log, maar word er jammer genoeg niet wijzer van.
Kan het zijn dat de instelling van je antivirus zo staat ingesteld dat de mails niet worden verzonden, net zoals ik hier lees?

Het is EINDELIJK opgelost !

Bedankt iedereen voor de tips....

Ik ben ondertussen blijven experimenteren en het gemerkt dat ik bij het tweede account (mijn vriendin en ik hebben allebei een google mail adres gekoppeld aan Thunderbird) een andere smtp server had staan.
Bij mij stond er smtp.googlemail.com
Bij het tweede account stond er smtp.gmail.com

Waarom weet ik niet, maar door die tweede ook te veranderen in smtp.googlemail.com loopt alles terug normaal....

hehe....daar heb ik maanden naar gezocht ! Ben blij dat het opgelost is ;-)

Groetjes,
Solange

Oh oke mooi dat het opgelost is. :thumb: Ook namens allen (mag wel he) fijn voor jou. Jij ook bedankt. Groeten Manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan