Gmail, imap in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Tsja, of dit nu een Gmail-vraag is, of een Outlook 2007=vraag, weet ik niet. Ik houdt het op een Gmail-vraag, aangezien mijn andere email-account dit probleem niet heeft. Het gaat om het voglende. Mijn 'boom' in Outlook 2007 ziet er wat vreemd uit. Onder de account die ik heb aangemaakt heb ik nog een '[Gmail]'-map, waaronder alle mappen staan, behalve Postvak IN. Postvak IN is een standaard map van Outlook. Ook staat er 'Ongewenste mail' bij, terwijl onder '[Gmail]' ook een map 'spam' staat, waar ook mijn spam in komt. Van waar die map 'Ongewenste Mail' dan"? Dat is toch wat anders dan bij mij UvT-account.

Een plaatje van hoe de mappen-boom van UvT-imap en Gmail-imap eruit zien
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies wat je vraag is. Wat ik zie in je boomstructuur is dat je meerdere accounts hebt, en dat elk account zijn eigen indeling en folders heeft. UvT heeft blijkbaar een SPAM folder genaamd "Ongewenste mail" en je Gmail account noemt die gewoon "Spam". Het beestje heeft gewoon een ander naamje. Net als je inbox respectievelijk "Postavk IN" en in Gmail "Alle berichten" heet...

Als het je teveel verwart, dan kun je de folder vast wel hernoemen... :p

Aanpassing:
Je spam komt afhankelijk van de account via welke de spam is binnengekomen, ofwel in de ene danwel in de andere SPAM folder. Vandaar twee folders...
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn vraag betreft dus het verschil in de opbouw van die twee vertakkingen onder mijn Gmail en UvT-mail, en hoe ik dat ophef. Als je goed naar het plaatje kijkt, zie je dat onder Gmail, een 'ongewenste e-mail' èn een 'spam' map staat. Die spam-map is logisch, want die is gewoon van Gmail. Die 'ongewenste e-mail'-map is echter overbodig (maar die laat zich ook niet verwijderen). De UvT-boom heeft gewoon één map voor spam, nl. 'ongewenste e-mail'. Dit is dus het eerste punt.

Het tweede punt is dat ik onder 'naam@gmail.com' (wat de naam van de account in Outlook is) een submap heb, genaamd 'Gmail', en dááronder dan weer de reguliere mappen (behalve postvak IN) heb zitten, waar het logischer zou zijn dat onder de accountnaam, direct alle mappen zouden zitten.

Het is trouwens echt iets dat in Gmail zit. in Thunderbird krijg ik hetzelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik, ik ben nu een stapje verder. Ik heb in Outlook bij 'instellingen voor internet e-mail' aangegeven '[Gmail]' de pad van de hoofdmap moet zijn (accountinstellingen-->wijzigen--->meer instellingen--->tabblab geavanceerd--->bij 'pad van de hoofdmap'). Het ziet er nu als volgt uit:
naamloosfr8.jpg


Nu moet ik dus de map 'ongewenste e-mail' wegkrijgen. Iemand die weet hoe dat moet?

Wellicht moet dit topic nu verplaatst worden naar het MS Office-forum?*


*melding aan moderator is gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is ongewenste email een map die je gratis en voor niets van outlook mee krijgt en de map spam een map die je in gmail hebt zitten. en dus heb je 2 van die mappen.

Misschien dat je ergens de map van gmail aan die van outlook kan koppelen maar het hoe en het wat durf ik nu niet te zeggen, ik zal morgen eens kijken of ik thuis jou situatie ook krijg
 
Die 'ongewenste e-mail' map zit er inderdaad standaard bij. Bij mijn uvt-mail heet de spammap echter gewoon hetzelfde. Als ik de naam verander, dan krijg ik twee mappen. Ik weet echter niet meer of die map er standaard al in zat.

Terwijl ik dit bericht type, ben ik gaan kijken in Gmail zelf, of ik mappen kon aanpassen. Niets te vinden. Wel labels. Daar stonden er twee die iets van 'ongewenste e-mail' weergaven. Beiden verwijderd, en de map is ook in Outlook weg. 'Joepie', denk ik dan. Echter, wanneer ik Outlook opnieuw opstart, is de map er weer.
Waarschijnlijk zit bij mijn UvT-mail ook niet standaard die map, en heeft Outlook die er ook zelf bijgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan