Gmail IMap probleem !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Even een vraag, ik gebruik een GMail account op mijn PC's, Laptops en telefoon en IMap staat ingesteld.
Op zich prima maar als ik nu de mails van mijn telefoon verwijder zijn ze ook gelijk van al mijn andere apparaten met Outlook af !! Dit is nou net niet de bedoeling !! Ook op het webmail gedeelte ben ik ze dan kwijt !
Wat doe ik fout?

Ik hoor graag,

T

Laatst bewerkt:
Wanneer je de standaard gmail van Android gebruikt weet ik dat je gewoon in je gmail mailbox zit. Maar IMap, wat is IMap? Dan verdiep ik me er wel even in voor je.

Oei, als je niet weet wat imap is wordt het lastig ben ik bang !

Ik heb het al gevonden, Imap werkt op de manier dat het programma die jij gebruikt om je gmail in te openen en gmail zelf samenwerken wat dus betekend dat wanneer jij een email verwijderd in je emailprogramma dat Imap dat doorgeeft aan google en daar je email dan ook word verwijderd.

Zal vast wel een optie zijn om dat uit te schakelen lijkt me....

Kan aan mij liggen maar volgens mij is dit gewoon hoe IMAP werkt.

Het synchroniseert namelijk met een server, als jij op apparaat A de mail verwijderd gaat het verwijder-request naar de server.
Apparaat B leest de volgende keer de server uit en merkt dat het bericht is verwijderd.

Als het goed is staat het bericht dan in je verwijderde items.

Er is geen optie om het uit te schakelen, dat is nou ook juist de bedoeling van IMAP, dat je mail gesynced blijft tussen alle apparaten.

Dat is nou het probleem, het is nergens meer terug te vinden !!
Dus als ik mijn telefoon opruim ben ik het ook gelijk kwijt op al mijn PC's en Laptops !!??
***** zeg !!

Optie om weer met POP te gaan werken of zitten daar ook weer nadelen aan in mijn situatie?

Als je de manier van Imap niet fijn vind kan ik je inderdaad aanbevelen om een andere manier te vinden. In dit geval dus POP.

Maar met pop kun je geen mail syncen tussen meerdere pc's

IMAP vs POP3

Wat wel een optie is om te kiezen voor het POP3-protocol en vervolgens in de cliënt instellen dat een kopie van alle berichten op de server moet achterblijven. Zodoende zullen alle cliënts de mail kunnen binnenhalen en blijven ze beschikbaar via webmail.

Nadeel van deze constructie is echter dat Verzonden Items lokaal blijven staan in de cliënt en niet in andere cliënts beschikbaar zijn, terwijl bij het IMAP-protocol ook deze mappen synchroon blijven.

Voorkeur blijft toch echter wel het IMAP-protocol. Het vergt iets meer discipline om de mailbox te onderhouden, maar dat kan over het algemeen geen kwaad :d

Maar als ik dan mijn mail van mijn telefoon verwijder dan kan ik er dus niets aan doen dat het ook verdwijnt van al mijn andere PC's en Notebooks uit Outlook ? Ook al zijn deze reeds binnen gehaald !!

Wat als ik een kopie laat staan met POP, blijft hij dan niet de mail binnenhalen of is dit per Notebook/PC/Telefoon maar één keer ?

Maar als ik dan mijn mail van mijn telefoon verwijder dan kan ik er dus niets aan doen dat het ook verdwijnt van al mijn andere PC's en Notebooks uit Outlook ? Ook al zijn deze reeds binnen gehaald !!

Wat als ik een kopie laat staan met POP, blijft hij dan niet de mail binnenhalen of is dit per Notebook/PC/Telefoon maar één keer ?

Zoals eerder gezegd, IMAP is een protocol waar de mail centraal wordt bewaard. Je kunt vanaf elke pc/smartphone je mail lezen en ook verwijderen. Maar dan is het ook echt weg uit de inbox. Je "haalt" nooit "mail binnen" met IMAP, je logt in op de centrale server om daar je mail te bekijken.

Dit is met POP heel anders; daar haal je wel je mail (1x!) binnen van de centrale server naar je pc of mobiel. Als je dan je gelezen mail weggooit is het alleen van je eigen apparaat verwijderd, niet van de centrale server. Tenzij je daar speciaal opdracht toe geeft...

Laatst bewerkt:
Dan is het me helemaal duidelijk.
Dank aan allen en ik zal me nog even beraden wat het beste is.

Kijk anders op je telefoon eens of je de map voor verwijderde items handmatig kunt instellen.
Op de iPhone kan het wel maar jij hebt ondertussen Android en daar ben ik niet bekend mee. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan