Gmail in outlook - met POP3 accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Hallo,

Ik heb mijn twee POP3 mailaccounts in Gmail toegevoegd, zodat ik op al mijn apparaten synchrone e-mailmappen heb.

Nu is het probleem dat ik niet goed weet hoe ik mijn Outlook in moet stellen. Ik wil namelijk alle mail via Gmail laten lopen (zodat de verzonden items op iPhone en computer hetzelfde blijven), maar op dit moment krijg ik alles dubbel binnen!

Instellingen nu:

Twee accounts in Outlook:
aenigma@domein1.nl
pop3.gmail.com
smtp.gmail.com
gebruikersnaam: gmailaccount

aenigma@domein2.nl
pop3.gmail.com
smtp.gmail.com
gebruikersnaam: gmailaccount

Dit werkt dus niet, alles komt dubbel binnen. Maar als ik alleen de Gmail account in Oulook zet, kan ik toch niet mailen (en switchen) vanaf aenigma@domein1.nl en aenigma@domein2.nl??

Graag hulp...

Ik vermoed dat je vanuit beide account wilt kunnen versturen vanaf Outlook?

Je stelt via de webinterface van Gmail in dat hij mails vanaf bepaalde POP-accounts binnenhaalt.
Vervolgens voeg je alleen de Gmail toe aan je Outlook via IMAP zodat er synchronisatie mogelijk is.

Op dat moment krijg je alleen mail vanaf Gmail binnen maar omdat die er zelf voor zorgt dat ie POP-accounts binnenhaalt krijg je ook daarvan de mail binnen.

Wil je met andere adressen dan Gmail kunnen verzenden dan raadt Google dit aan:
Opmerking voor IMAP/POP-gebruikers: als je Gmail via een POP- of IMAP-mailclient (bijvoorbeeld Outlook) benadert en berichten met een aangepast afzenderadres wilt verzenden, kun je uit twee opties kiezen. We raden aan je e-mailclient te configureren met twee uitgaande SMTP-servers, één voor Gmail en één voor je andere adres. De tweede mogelijkheid is de uitgaande servers van Gmail te gebruiken met een ander afzenderadres. Als je reeds een ander afzenderadres hebt geconfigureerd, wordt je bericht als volgt verzonden: anderadres@domein.com, afzender:gebruikersnaam@gmail.com, ongeacht welke aangepaste configuratie je hebt gekozen.
https://support.google.com/mail/answer/22370?hl=nl&ctx=mail

Hallo Devil,

Dank voor je heldere antwoord. Een vraag nog: hoe configureer ik outlook met twee (of drie) verschillende SMTP-servers, zodat ik vanuit beide accounts kan verzenden?
Als ik namelijk twee accounts configureer in outlook, krijg ik de mail dubbel binnen...

Mijn kennis van Outlook is niet toereikend genoeg om hierop antwoord te kunnen geven.

Ik zou vermoeden dat je een extra uitgaande server ergens instelt maar ik vraag me zelf af hoe je dan bij het opstellen van een e-mail kunt instellen dat hij via een andere SMTP-server moet worden verzonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan