Gmail in Outlook: probleem bij ontvangen en verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Sinds vorige week heb ik mailproblemen met Gmail. Deze gebruik ik via Outlook (Office 2013).

Ontvangen mails hebben geen inhoud/bijlage en verzenden van mails lukt al helemaal niet.

foutmelding bij het aanmaken van de account (heb hem dus verwijderd):
gmail.jpg

'er kan geen testbericht worden verzonden'
mogelijk moet u uw accountinstellingen aanpassen etc.

Nooit nodig geweest, niets gewijzigd aan deze kant.
Klik ik op afronden van deze procedure, dan krijg ik bij 1e check met gmail zelf een synchronisatiefout:

Een in 2009 gegeven oplossing op dit forum werkt niet: een poortindicatie zou gewijzigd moeten worden, maar inmiddels staat deze standaard goed.

Ook zag ik zojuist dat er bij C:/Users etc. nu een 3e .pst gmailbestand staat. Andere zijn nog in gebruik, dus kan ik ook niet verwijderen (niet verstandig ook, denk ik).

Wie weet de oplossing voor dit probleem? Eeuwige roem ... je weet het. :D

Laatst bewerkt:
Gedaan, zonder resultaat.
Div. instellingen geprobeerd ook.

Vanmorgen even snel doorgenomen en net wilde ik het beter gaan lezen, toen ik nog 'ns probeerde een testbericht te verzenden zónder Avast! die actief was.
Je raadt het al: direct en zonder problemen verzonden. Ook Ziggo account geen problemen meer.
Blijkbaar alleen op die machine, want zelfs op m'n smartphone en laptop zit deze virusscanner en geeft daar geen problemen.

Toch direct gedeïnstalleerd op de desktop en AVG geïnstalleerd. Komt er in testen nog 'ns nét iets beter uit ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan