gmail instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chretien23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2016
Hallo! Ik ben nieuw hier en heb de volgende vragen.
Ik heb een nw gmailaccount aangemaakt, samen met een ziggoaccount. Ik krijg weliswaar mail binnen via beide accounts, maar er zit iets fout vwb de (denk ik) postbusinstellingen van gmail.
Buiten dat ik diverse mappen heb (Drafts Google, Drafts Gmail, Archief, deleted messages gmail, sent gmail,verstuurd, prullebak enz.) komt het voor dat ik ineens meer dan 100 items in de prullenbak heb. Ook lukt het niet om foto's van de ipad naar de imac te sturen (server does not support relaying enz.) Deze melding kom ik ook tegen als ik mail vanuit buitenland stuur. Ontvangen gaat dan weer wel.
Kortom: er zit iets fout in de instellingen denk ik, zowel op ipad als imac? Misschien instellingen op sever gmail? Ik weet er wel iets van, maar ook weer niet te veel. Iemand een idee/oplossing?
Ik werk met Mail v9.3 van OSX Apple El Capitan
mvg. Chrit.

Stel voor de uitgaande mail de server van GMail in: smtp.gmail.com
Je mag poort 465 (SSL) en 587 (TLS) gebruiken.
Dan ben je in ieder geval al van dat relay probleem af.

Beste,
Bij mij staat: smtp.gmail.com, da's dus ok, maar ook: poort 587 met: gebruik SSL!
Wijzigen in TLS zoals je aangeeft?
Chrit

Dat heeft te maken met de beveiliging, niet met toegang tot die SMTP server. De meeste apparaten gebruiken een combinatie van TLS en SSL. Dat kan je dus gewoon zo laten staan. Wat ik wel vreemd vind is dat je dan bij het gebruik van een andere internetverbinding dat bericht over Relaying krijgt. Ik gebruik die server ook voor uitgaande mail en kan overal vandaan mail versturen.

Geen idee waarom dat dan bij jou niet werkt.

hallo Edmoor: Even over het hoofd gezien dat die mails vanuit buitenland dan natuurlijk vanaf de ipad gaan.
En daar staat ssl aan en poort 465.ook de gmail smtp server ok. Als ik daar naar geavenceerd ga, staat er ssl =ok dus, maar ook serverpoort 993?!
Moet dit misschien ook 465 zijn?

Poort 993 is voor de GMail IMAP instellingen. Als je POP3 voor inkomende mail gebruikt is die 993 dus inderdaad niet goed. Maar als het in NL wel goed gaat zou dat weer vreemd zijn.

Ik heb gmail eruit gegooid en weer opnieuw ingevoerd. (op de IPAD)
Hij zet de gegevens automatisch op 465 ssl en smtp.gmail.com en bij geavanceerd op 993.
Dat zal dus wel goed zijn. Een testberichtje van ipad naar imac gaat ook goed.
De volgende vakantie nog maar eens proberen naar huis te mailen.
Wel een foutje gezien: verwijderde berichten nu naar verwijderd en niet meer naar archief. Dit veranderd.

Mocht je toch nog iets vinden vwb de postbusinstellingen oid hou ik me aanbevolen. (Wat de IMAC betreft)
Alvast bedankt!
Chrit.

Edmoor, Ik ga dat morgen bekijken. Bedankt voor je snelle respons!
Chrit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan