Gmail mededeling echt of nep?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik kreeg vandaag deze mail van GMail:

Dear valued Gmail member:

It has come to our attention that your Gmail account informations needs to be
updated as part of our continuing commitment to protect your account and to
reduce the instance of mail hijack . If you could please take 5-10 minutes
out of your online experience and update your personal records. you will not run into
any future problems with the online service.
For your protection, we have limited access to your account until additional security measures can be completed. We apologize for any inconvenience this may cause.

Please update your records on or before October 29, 2007.
However, failure to update your records after the previous date will result in account suspension.
you are requested to update your account informations at the following link.

https://www.gmail.com/accounts-verifiy /ServiceLogin?service=mail

We thank you for your prompt attention to this matter. Please understand that this is a security measure
intended to help protect you and your account. We apologize for any inconvenience.

Sincerely,
Gmail Account Review Department .

*Important*
We have asked few additional information which is going to be the part of secure login process. These additional information will be asked during your future login security so, please provide all these info completely and correctly

Is dit echt of nep?

Ik vraag dit omdat ik gisteren ook een mail kreeg van Paypal die nep was: paypall met 2x een - l - stond er in het adres nl. en met de link die er in stond kwam je op een spaanstalige site terecht

Als ik met firefox op jou link klik krijg ik al een beveiligingswaarschuwing in verband met een domeinnaam die niet overeenkomt. Afblijven dus.... Als je bijvoorbeeld in je adresbalk www.google.nl ziet staan wilt dat niet altijd zeggen dat je ook daadwerkelijk op de officiele site bent.

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).
Meer informatie

Als u op deze pagina bent terechtgekomen door op een koppeling te klikken, dient u het adres van de website in de adresbalk te controleren, om er zeker van te zijn dat dit het verwachte adres is.
Als u naar een website met een adres zoals https://example.com wilt gaan, kunt u proberen om 'www' aan het adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: https://www.example.com.
Als u ervoor kiest om deze fout te negeren en wilt doorgaan, dient u geen persoonlijke informatie op deze website op te geven.

Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp 'Certificaatfouten' in Help van Internet Explorer.

Bedankt, ik was er al bang voor. Lijkt me niet dat Google zomaar al je persoonlijke gegevens op vraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan