Gmail: Nieuwe manier van opstellen en beantwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Vandaag word ik ineens geconfronteerd met een nieuwe versie van Gmail waarin ik ineens een heleboel niet meer kan. Ik kan geen nieuwe berichten maken, ik kan ontvangen berichten niet beantwoorden, ik kan geen concepten openen en ik kan ook niet meer terug naar de oude versie. Als ik bijvoorbeeld op 'Opstellen' klik, krijg ik een scherm 'Opstellen gaat voortaan zo' en een link naar 'meer informatie. Het begin van die informatie plak ik hieronder en ik geef aan waar het fout gaat.

Nieuwe manier van opstellen en beantwoorden in Gmail

Je kunt nu berichten schrijven op een meer overzichtelijke, eenvoudigere manier: de focus ligt op het bericht zelf, niet op alle functies er omheen. Hier zijn enkele van de belangrijkste kenmerken:

Snel: berichten rechtstreeks vanuit je postvak IN opstellen.
Eenvoudig: nieuw ontwerp met een overzichtelijke, gestroomlijnde look.
Krachtig: controleer je e-mail terwijl je aan het typen bent, minimaliseer concepten en werk er later verder aan, en stel nu tot zelfs twee berichten tegelijk op.
Probeer het zelf eens!

Klik nadat je op de knop Opstellen heeft geklikt op de link "nieuwe manier van opstellen" rechts naast de knop Labels boven aan het bericht. Hier gaat het fout. Als ik weer op 'Opstellen' klik, zou er dus rechts naast de knop 'Labels' een link "nieuwe manier van opstellen' moeten komen. Maar ik kom terug in hetzelfde scherm 'Opstellen gaat voortaan zo' waarmee ik begon. (En rechts van de knop 'Labels' staat geen link.) Ik draai dus in een kringetje rond.Totdat de wijziging volledig is doorgevoerd, kun je zelf kiezen of je de nieuwe of huidige manier wilt gebruiken.
Als je je bedenkt, kun je op elk gewenst moment terugkeren naar de oude situatie. Dit doe je als volgt:

Klik op Opstellen
Klik op het pictogram menu Meer onder aan het bericht naast de knop Verwijderen.
Selecteer 'Terug naar oude manier van opstellen'.

Ik kan dus alleen nog maar berichten lezen en opslaan. Verder niets. Help me alsjeblieft

Gmail: Nieuwe manier van opstellen en beantwoorden

Nee, ik zie niet wat die ermee te maken heeft.

Het is echt heel vervelend, ik kan bijna niets met gmail.

jovis, met jouw 'probleem' krijgt waarschijnlijk iedereen te maken die Gmail gebruikt.
als je weer dit scherm krijgt:

5155f0bc310f6-gmail_nieuw-2_opstellen.png

dan klik je niet op 'Meer informatie' maar direct op de blauwe knop 'Ik snap het'.

Je krijgt dan meteen zo'n klein venstertje (in de rechter benedenhoek van je scherm) waarin jij je nieuwe e-mailbericht kunt gaan typen. Dat schermpje kun je overigens ook groot maken. Klik daarvoor op de schuin omhoog gerichte pijl, die rechtsboven in dat venstertje staat. Maak van de gelegenheid gebruik om op alle symbolen in dat berichtvak te klikken. Op die manier ontdek je het snelst alle mogelijkheden van deze nieuwe manier van opstellen.

In bovenstaand plaatje wordt al getoond waar je moet klikken om eventueel tijdelijk terug te gaan naar de oude manier van opstellen. Hieronder laat ik dat nogmaals zien:
5155f205048a3-gmail_nieuw-4_opstellen-opties.png

Gmail: Nieuwe manier van opstellen en beantwoorden. Uw bericht

Bedankt, Porrelaar. Zo kan ik verder.
Alleen: van de Gmail-uitleg snap ik niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan