Opgelost gmail ruimte vol

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

stoffel5

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2021
we hebben een samsung tablet a9+, die mijn vrouw altijd gebruikt er staan duizenden foto's op en iedere keer krijgt zij een melding dat de gmailruimte van 15gb vol is is dit de standaard opgeslagen standaard
krijgt nu net een email dat er vanaf 11 februari geen mails meer ontvangen worden en terug naar afzender gaan;
ook kan ze ruimte bijkopen met korting
hoe kunnen we die foto's veranderen naar de interne of externe opslag medium?
ik werk uitsluitend met laptop en bij mij heb ik ruimte zat is het de bedoeling om iedere keer die gmail ruimte te kopieren naar een externe sd of ssd ik ken hier niks van over

Laatst bewerkt door een moderator:
Kopiëren naar een harde schijf (al dan niet op je laptop) heeft natuurlijk geen zin, want dan blijven de afbeeldingen gewoon in de cloud staan. Je zult ze moeten verplaatsen. Veiligste methode is dan eerst kopieën, en dan op de tablet verwijderen. 15 GB i.c.m. duizenden foto's, dan loopt de ruimte inderdaad snel vol.
Je kunt ook kijken of je tegen een (voor jou) acceptabel bedrag de ruimte kan vergroten, dan kun je weer even vooruit.

ben je dan die foto's kwijt op je tablet als je ze verwijdert?
ik ben nu ingelogd op haar account op mijn laptop

betreft google foto's zie ik net als ik alles open
back-up is stopgezet op het toestel
Screenshot_4.png

Verandert niets aan het verhaal; GMail en Google zijn in essentie hetzelfde. Dus wat ik schreef: kopieer de foto's naar de laptop, en verwijder ze van de tablet. Of vergroot de ruimte door de Opslagruimte (tegen hogere kosten) te verhogen.

Bij een kennis ze eerst uit de cloud naar de PC gekopiërd, in de cloud alles gewist.
Indien ze op de tablet staan, die ook eerst naar cloud etc.
Cloud en tablet leeg.

heb ze deze nacht allemaal gedonwload op laptop

dus alles nu wissen in google foto's?
kan je google foto's ook meteen verwijderen : dat is sneller want staan 9000 foto's op om terug te selecteren

Opslagruimte bij kopen, je hebt al een abo van 100 GB voor 1,99 per maand. Valt dus erg mee.
Maar ook dan zal je vrouw voorzichtig met de ruimte om moeten gaan. Al hoewel, 100 GB.

Ja. Wellicht kun je alles in één keer selecteren; dat kan in ieder geval wel op een iPhone. Of anders even slepen.

heb ze deze nacht allemaal gedonwload op laptop

kan je google foto's ook meteen verwijderen : dat is sneller want staan 9000 foto's op om terug te selecteren
Zorg je er wel voor dat je ook een back-up maakt? Als je laptop niet meer werkt, of je HDD gaat kaduuk, heb je ook niets meer. Of een externe HDD eraan koppelen voor de foto's. Ikzelf heb een NAS, misschien een idee.

alles gekopieerd naar laptop, alles handmatig verwijderd van google foto's en daarna google foto's verwijderd van de tablet
alle foto's van laptop gekopieerd naar sd kaart voor in de tablet

bedankt iedereen om mee te denken

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten!

Terug
Bovenaan Onderaan