Gmail smtp probleem kan account niet instellen verificatie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemorgen,
Op een samsung sm-n9005 met nog android 5.0 (ja ja...) wil ik Gmail configureren.
Bij SMTP instellingen komt de melding "kan het account niet instellen, verificatie mislukt".
Ik heb alle bekende instelling van google gebruikt:

mail server: smtp.gmail.com
poort 465 of 587 met ssl of tls
inlognaam met of zonder @gmail.com

Wat zou ik nog meer kunnen doen, behalve dat het vermoedelijk aan de oude Android versie ligt dus andere smartphone moet gebruiken?

Bedankt!

Ik denk dat je hier ook de verkeerde app gebruikt.
Android toestellen hebben standaard de gmail app aan boord welke is gekoppeld aan je google account van je toestel.
Zou gelijk moeten werken.
Vermoed dat je de andere email app probeert in te stellen voor gmail, in dat geval maak je toch ergens een fout met je aanmeldinfo.

Hoi @jackall, bedankt voor je snelle reactie :thumb:
Het is wel de standaard mail app die ik probeer in te stellen (smartphone van mijn vader overigens).
Mail komt wel binnen maar versturen lukt niet, vandaar de imap smtp instellingen nagekeken.

Maar misschien doe ik wel wat verkeerd, zou zomaar kunnen ;-)

Ik heb nu niet de smartphone bij de hand, zo ja maak ik wat foto's ervan en kan die dan hier plaatsen.

De gmail app werkt wel?
Voor dat hoef je niks in te stellen namelijk.

Goedemorgen,
Op een samsung sm-n9005 met nog android 5.0 (ja ja...) wil ik Gmail configureren.
Bij SMTP instellingen komt de melding "kan het account niet instellen, verificatie mislukt".
Ik heb alle bekende instelling van google gebruikt:

mail server: smtp.gmail.com
poort 465 of 587 met ssl of tls
inlognaam met of zonder @gmail.com

Wat zou ik nog meer kunnen doen, behalve dat het vermoedelijk aan de oude Android versie ligt dus andere smartphone moet gebruiken?

Bedankt!

Heb je de zaken niet door mekaar gehaspeld ? Je moet nl. inloggen op de mailserver op zich en daarnaast de smpt server opgeven voor ontvangst, niet rechtstreeks inloggen op de smtp. Bij die SMTP moet je aangeven of er met of zonder authenticatie kan worden gezonden.

Moet je imap-authenticatie niet apart aanzetten in je Gmail?

IMAP is standaard.
POP3 moet apart aan gezet worden als je dat wilt gebruiken.

@jackall met de gmail app werkt het prima dus houden we het daarbij.

En bedankt ook @edmoor, @DigiCafee en @php4u voor jullie bijdragen!

ik zet de vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan