gmail snelheid bestand verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
7.918
Hoi,

Wie heeft er ervaring in het verzenden van bestanden van Gmail?

Ik ben namelijk een bestand van 50 MB aan het verzenden omdat de "andere kant" deze nu nodig heeft.

Is dit te doen met gmail? Of zit de andere kant dan de hele avond voor niets te wachten?
 
Het is jammer maar de maximale grootte van een bijlage bij gmail is 10MB
 
Echt waar?? O, dat is jammer. Ik dacht namelijk 100 MB.

Nou, dan zal ik zo wel een foutmelding krijgen.

Vreemd dat hij die niet meteen geeft.

De tegenpartij is al in de auto gestapt om het bestand op te halen. Ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

Bedankt voor de reactie.
 
Volgens gmail is het maximaal 10 mb, maar ik heb het nooit uitgeprobeert. Ik zou zeggen: Probeer het. Misschien werkt het wel:confused:
Wel vreemd dat je niet meteen een foutmelding krijgt :confused:
 
Hallo Tanja1968,

En met de bestandsoverdracht van Msn?

Dennis.
 
Hoi Dennis,

Daar had ik ook al aan zitten denken, maar ik gebruik geen MSN.

Maar de cd is al opgehaald hoor, dus dat is opgelost.

Ik was eigenlijk nieuwschierig naar de snelheid.

Blijft vreemd dat je niet van tevoren een melding krijgt dat het bestand te groot is.
 
Geplaatst door Tanja1968
Maar de cd is al opgehaald hoor, dus dat is opgelost.
Gelukkig maar dat het opgelost is.
Geplaatst door Tanja1968
Blijft vreemd dat je niet van tevoren een melding krijgt dat het bestand te groot is.
Een manco in de programmatuur, de grootte van dat bestand zou vooraf al moeten worden aangegeven dat het te groot is.

Groetjes,

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90

Een manco in de programmatuur, de grootte van dat bestand zou vooraf al moeten worden aangegeven dat het te groot is.

Groetjes,

Dennis.

Inderdaad een manco. Ik krijg wel na een tijdje een bericht dat de mail niet verstuurd is. Er wordt verder niets bij vermeld waarom.

Maar ik heb de vraag op opgelost gezet. Ik zal het eens testen met een kleine bijlage t.z.t.


Bedankt :thumb:
 
een mp3 van 3.8 MB verstuurd naar mijzelf. Ging met een snelheid van 49,9 max zag ik met du-meter.
 
Geplaatst door Tanja1968
Ik krijg wel na een tijdje een bericht dat de mail niet verstuurd is.
Aan dat bericht heb je tenminste nog wat aan.
Geplaatst door Tanja1968

Er wordt verder niets bij vermeld waarom.
Ja, dat is erg vervelend. Het bestand zal wel te groot zijn.
Geplaatst door Tanja1968

Maar ik heb de vraag op opgelost gezet. Ik zal het eens testen met een kleine bijlage t.z.t.
Is goed.
Geplaatst door Tanja1968

Bedankt :thumb:
Geen dank(ik heb je verder ook niet kunnen helpen)

Dennis.
 
En wat vind je zelf? Is dat voor jou redelijk snel?
Persoonlijk vind ik dat wel snel genoeg.

edit: Ik zal niet meer gaan reageren, je hebt je topic immers reeds op opgelost gezet.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het opgelost is maar wilde dit toch even melden.
Het schijnt dat je hier bestanden tot 1 GB kan verzenden.
Heb er geen ervaring mee dus zou zeggen probeer het.
http://www.yousendit.com/
 
Dat is waar. Maar behalve de grootte was de overdrachtsnelheid ook van belang. Heb het zelf ook nog niet uitgeprobeerd.

Dennis.
 
Bedankt voor de tip. Soms moet je wel eens iets groots versturen. Ik zal hem bij mijn favorieten zetten. Je weet maar nooit ;)

Ik vind die ca 50k/s inderdaad ook genoeg Dennnis.:)

www.dropload.com kan het ook, maar die is vrij langzaam. Deze is 100MB per file.

Yousendit gaat bij mij 33 kB/s upload (gemiddeld).
 
Laatst bewerkt:
Bij yousendit kan je inderdaad tot 1 gig, maar ik vond dat toen niet erg snel gaan met uploaden. Het werkt verder wel goed. Degene die je het bestand stuurt krijgt een e-mail met een link. Via die link kan je het bestand weer downloaden. Je kan ook beslissen of je het bestand direct van de server verwijderd of dat je hem nog een paar dagen laat staan. Dit is volgens mij maximaal 5 dagen.
 
Op het moment nog steeds 33 kB/sec. 50 MB duurt nu al 5 min.

kB dt is toch superlangzaam geloof ik? Grote K is toch sneller? Of maakt dat niet uit?

Nou ja, snel gaat het ieder geval inderdaad niet.:(
 
Geplaatst door Tanja1968
Ik vind die ca 50k/s inderdaad ook genoeg Dennnis.:)
Nou, mooi toch.
(Ja, een T3-lijn is gewoon niet te betalen/leasen. Meer voor bedrijven bedoeld)

Groetjes,

Dennis.
 
Geplaatst door Tanja1968
Op het moment nog steeds 33 kB/sec. 50 MB duurt nu al 5 min.
Ja, het fluctueert soms. Ik bereikte vaak een overdrachtssnelheid van iets boven de 600 kb/s. En zojuist heb ik een willekeurig bestand ter grootte van 20 MB in 4 minuten gedownload, wat in mijn ogen wel erg traag is. Dan gaat het bij jou toch sneller met die 50MB in 5 minuten. Iets meer dan 2 keer zo snel.
Geplaatst door Tanja1968

kB dt is toch superlangzaam geloof ik? Grote K is toch sneller? Of maakt dat niet uit?
Nee, dat maakt niet uit.
Geplaatst door Tanja1968
Nou ja, snel gaat het ieder geval inderdaad niet.:(
Als je hierboven gelezen hebt, dan mag je wel tevreden zijn, denk ik. Het is maar hoe de bezettingsgraad v.d. server is.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan