GMail via tablet<->GMail via Outlook - synchronisatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
433
Keer op keer valt het mij op dat wanneer ik mijn tablet gebruik en ook email bekijk, de nodige mails níet aankomen in Outlook 2013 (gmail).
Met andere woorden: de mails blijven wel in webbased gmail inbox staan, maar worden niet door Outlook 2013 binnengehaald.
Zolang ik mijn tablet niet gebruik, gaat alles prima.
Maar bij gebruik van mijn tablet, worden mails op de een of andere manier als 'gelezen' gekenmerkt.

Echter, om het nog ingewikkelder te maken: dat geldt niet voor alle mails.

Dus:
in gmail komen -ik verzin maar wat- 50 mails binnen
ik gebruik mijn tablet voor een tijdje
later haal ik de mails op via Outlook 2013
en mankeren van die -zeg- 50 stuks, 10 of 15 stuks.

Om uit te zoeken wélke mails mankeren moet ik Outlook openen en gmail (web) en dan de mailtitels vergelijken.
Dan blijken dáár een paar te mankeren, een stukje verder weer een paar.
De berichten die mankeren 1-voor-1 openen en deze naar mijzelf sturen.

Het is buitengewoon vervelend en het is raar om 'dan maar'... zo min mogelijk mijn tablet te gebruiken om dit
soort gez*** (sorry) achteraf te voorkomen.

Ik heb al een paar keer gehad dat mensen een mail van mij beantwoord hadden, maar ik in Outlook 2013 niets ontving.
Na een 'reminder' bleek dat het antwoord gewoon in mijn gmail(web) inbox stond. Had even met mijn tablet gespeeld...

Heeft iemand hier een suggestie?

=
 
Dank. Ja klopt, pop3. Echter, ik heb in Outlook 'leave on server' ingesteld (7 dagen).
Weet niet of dat wat uitmaakt.

Maar goed, er wás een reden waarom ik IMAP niet gedaan heb, maar die was ik vergeten.
Totdat ik nu opnieuw probeerde een IMAP account te maken.

POP staat toe een email bestand aan het account te hangen (.pst)
IMAP niet.
Ik heb diverse verschillende .pst files aan mijn account hangen,
dus het belangrijk dat de mails in de juiste mailbox terechtkomen.

=

SnagIt-29122015 155901.png
=
 
Sorry..
Ik ben bang dat ik het niet begrijp: ben niet bekend met deze materie.
Op Internet gezocht naar wat ik moest instellen.
Ik -meende- dat ik in gmail settings: imap moest instellen en dan in Outlook een nieuw account (IMAP)
aanmaken (converteren POP->IMAP kan niet)

Ik gebruik standaard pop3 - dat werkt al die jaren perfect.

Wel zie ik een hoop berichten op Internet over IMAP, bestanden, bestandslocaties, etc.
(zoek op : IMAP issues outlook 2013).

=
 
Probeer dit eens: "recent mode"

https://support.google.com/mail/answer/47948?hl=en
What is 'recent mode?'

If you're accessing Gmail on multiple clients through POP, Gmail's 'recent mode' makes sure that all messages are made available to each client, rather than only to the first client to access new mail.

Recent mode fetches the last 30 days of mail, regardless of whether it's been sent to another POP client already.

meer info:
https://www.google.nl/search?q=recent+mode+in+Gmail
 
Dat heb ik gedaan, maar inderdaad moet je achteraf de duplicates verwijderen. Handmatig is dat amper te doen, dus moest dat via een betaalde plugin (usd.29)
Die haalde er een kleine 400 dubbele berichten uit.

Daarnaast ontstonden rare effecten: b.v. mails forwarded mails, werden inderdaad verstuurd, maar ik kreeg een kopie in mijn inbox.
Dus: ik stuur een bericht door aan Pietje, in de sent items staat de mail, maar later kreeg ik 'm zelf ook nog, van from: mijn mail adres to: pietje
Hoe dat kan weet ik ook niet, ik heb de 'recent:' maar teruggezet naar 'normaal'.

Dank voor het meedenken.

=
 
Ik had eerst de nodige tijd gestopt in het zoeken naar een regel die de dubbele berichten zou wissen.
Geloof niet dat zoiets bestaat en als ik gelijk heb, dan vind ik dat MS daar wel iets laat liggen: het komt immers meer dan eens voor, dubbele berichten.
Daarna was ik het 'zat' - en dus werd het een 'dan-maar'-oplossing.

De boel zou opgelost zijn wanneer ik bij IMAP een pst-bestand kon selecteren. Zoals ik het zie, wordt een nieuw pst bestand aangemaakt en dan krijg je gedoe omdat je de zooi van je vorige pst bestand moet overhevelen (vermoedelijk).

Voor het wijzigen van de locatie van het pst bestand moet je wat stappen ondernemen.
http://www.slipstick.com/outlook/config/how-to-move-the-imap-personal-folder-pst/

Maar dan nog wordt een -nieuw- bestand gemaakt en kan je binnen Outlook niet het pop bestand selecteren.
Met andere woorden, met IMAP, kan ik niet aangeven dat Outlook gebruik moet maken van
E:\Outlook\MijnOutlook.pst (ik verzin maar wat)

Mijn pop-pst-bestand (wat een naam, ik kan het ook niet anders duiden) staat nu op een andere, encrypted, partitie.
Dat werkt als vele jaren feilloos.

Enfin, IMAP is vooralsnog geen oplossing, helaas.

Maar kennelijk ben ik een van de weinigen die een dergelijke oplossing heeft.
=
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan