GMail werkend uit OE overgenomen, kan in Outlook 2003 niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal,

Ik heb een werkende account uit Outlook Express overgenomen (geïmporteerd) in Outlook 2003, echter ik krijg deze met geen mogelijkheid zover een email te versturen. Ik heb hem op poort 25 gehad; foutmelding poort, poort 465; foutmelding emailadres en poort 587; ook foutmelding emailadres incorrect. Dat het emailadres incorrect zou zijn kan alleen maar een loze kreet zijn, in OE werkte alles naar behoren.
Ik heb zowel bij Support van MS als verschillende topics hier en verwijzingen alles geprobeerd, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of gewoon een pasklare oplossing?
GRTZ fun_surfer.

Je vraag is een beetje verwarrend,je onderwerp gaat over Gmail maar in je vraagstelling vind ik hierover niets terug,of is het gewoon een typfout?'
Welke van de twee heb je als standaard mailcliënt ingesteld?

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Ik had OE maar 'moet' nu MS Outlook. Waarom ik OE specifiek vermeld is omdat ik dus een GMail-account werkend heb overgenomen. MS Outlook heeft schijnbaar compatibaliteitsproblemen waardoor ik vanaf mijn GMail vanuit MS Outlook niets verstuurd krijg.
Mijn vraag is dus: wat kan er mis zijn met mijn instellingen van MS Outlook?

Bedankt voor het reageren, GRTZ fun_surfer.

Kijk ff hier voor een evt. probleemoplossing.Zelf heb ik Windows Live Mail ondergebracht in m'n Gmail-account en dat werkt perfect ik kan vanuit Gmail berichten versturen via de Live Mail-account.

Hoi Mik,

Ik zag op de site van MS ook niet zo gauw een oplossing en alle instellingen had ik correct overgenomen.
Ik heb een programma nodig waarbij ik de gegevenslocatie aan kan passen maar ook gemakkelijk offline en lokaal kan werken. Ik probeer nu Mozilla Thunderbird, tot nog toe bevalt hij aardig.
GRTZ fun_surfer

Fijn dat het goed werkt, Microsoft programma's zijn niet altijd "je-van-het" wat de werking en de eenvoud betreft. Gelukkig zijn er genoeg (gratis) alternatieven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan