Go5700 Videokaart vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbot

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Ik zit nogal met een probleempje, ik wil windows vista op mijn computer, de Premium versie. Volgens de fabrikant gaat dat lastig worden met de aero-style banken vanwege me grafische kaart. Ik heb een speciale computer, de Sony Vaio VGC-V2S
naamloosit5.jpg

Dit kleine kastje is de computer en de cd komt uit de zijkant van het scherm, heel erg compact dus.

Maar goed het gaat om de video kaart, ik heb een computer zaak gemaild waar ik me computer heb gekocht en ze vertelde me het volgende:

Helaas is het voor uw systeem niet mogelijk om Premium te draaien met de Aero-look aan. Dit komt door uw videokaart. Deze is namelijk niet voldoende om de Aero-effecten weer te geven (hier dient shader model 3.0 aanwezig voor te zijn).

Aanrader vooruw systeem zou een 7600 chipset zijn, enige nadeel is het feit dat de 5700 en GO versie is. Deze versie wordt normaliter alleen gebruikt in notebooks, helaas is het dan ook niet mogelijk voor Dynabyte om zo’n videokaart te leveren.

Dus wat kan ik nu doen, welke andere videokaart zou ik moeten plaatsen, het liefst een 256 mb en eentje die met Vista Premium kan?

Systeem gegevens:
Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz
1024 MB Ram Geheugen
NVIDIA GeForce FX Go5700 128 MB

tja das moeilijk te zeggen wat voor kaart slot er in zit. dat zal geen standaard zijn ik denk dat het geintergreerd is ofoziets. en ik zelf kan je alleen maar wat uitleg geven over agp en pci-e maar dat gaat voor jouw niet op denk. ik zal wel ff googlen, maar ik zou het gewoon de fabrikant laten doen.

:confused: kost weer verzendkosten enz. als ik weet welke kaart ik moet hebben.. dan kan ik hem er zelf wel inzetten

hier had ik ook al wat over gelezen en er is ook nog een x... versie ben niet zo thuis bij ati. maar misschien is dat nog beter. en tja waar je dat kan kopen? kieskeurig.nl bied ook geen uitkomst.!!

Jemig, krijg net weer een mailtje van de computer zaak:

Mijn excuses voor de verwarring, het is dan ook gewoon mogelijk (voor zover bekend) om met de Pixel Shader 2.0 aero te draaien.

Het door mij eerder genoemde shader 3.0 is fout geconstateerd door mij.

Dus, probleem opgelost :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan