GoBack3.0 + opstartproblemen met HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaneeca

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hallo,
Een gecompliceerd verhaal.
Heb GoBack 3.0 Pers Ed. geinstalleerd in W2K, al 4 jaar. Alles ging (altijd) goed tot kort geleden.
GoBack gebruikt Hex44 in de MBR om te kunnen werken, dit veroorzaakt bij tijden dus problemen en maakt dat windows niet meer opstart. Je komt NIET langs 't opstartscherm van GoBack, en de spatiebalk indrukken om in het optiescherm van goback te komen werkt niet.

Mijn systeem = W2K/Fat32

Alle mogelijkheden beschreven op de Roxio helpsite voor GoBack lossen 't probleem niet op.
http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/goback/kb_articles.html#_Toc12861776

Alles dus al uitgeprobeerd.
Alle oplossingen met betrekking tot 't resuce programma dat beschikbaar is gesteld: GB_Prog.exe doet 't niet.
CTRL+ALT keys and tap on the G key, helpt ook niet. En zo nog enkele andere adviezen.

Iemand schreef een artikel op internet over Hex44 en goback.
Met de PTeditor van Partition Magic heeft-ie dat toen gewijzigd en kon de schijf weer benaderen. "t Is lang geleden, dus hij weet 't er fijne niet meer van.
Aan jullie hier dus de vraag.

Hoe kan de Hex44 fout van GoBack in de MBR worden hersteld, zodat ik weer de data kan benaderen??
Roxio gemaild, krijg geen antwoord terug. Inmiddels is GoBack van Symantec, en ook daar nada.

Heb de schijf nu als secondary disk hangen in een andere pc om de hex44 te wijzigen probeer nog data te redden.

Met 't programma PTEDITOR.exe uit Partition magic zie ik dus de Hex44 staan, maar de vraag is nu, wat is de originele hex-staat van de MBR. Ik denk dat als ik dat invul, ik de schijf weer normaal kan aanspreken.
Hopelijk snappen jullie wat ik allemaal bedoel.
Ik ben behoorlijk gefrustreerd.

Wie 't weet, mag 't zeggen.
Alvast bedankt.
Shaneeca

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan