Goed adres voor aanschaf Office 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Hebben jullie advies waar office 2013 professional (dus inclusief access) aan te schaffen ?

@headlight,

Het plaatsen van enkel een link (ookwel "lege link") plaatsen is niet gewenst (/toegestaan).
De volgende keer graag wat tekst erbij vermelden :)

@TS

Misschien dat deze optie ook iets kan zijn:

Office 365 met access (1 jaar)

Krijgt u gelijk cloud opslag en wat andere mooie extraatjes voor een klein prijsje :)

@headlight Geweldig !

@TS. Het schoot me eigenlijk nu net pas te binnen(schoolwerk maken haha).
Maar als u nog op school zit of iemand kent die op school zit dan kunt u het via school vaak voor een prikkie kopen !

Ook voor mensen die de schooltijd al lang achter zich gelaten hebben, is er soms de mogelijkheid om Microsoft Office goedkoop aan te schaffen.
Ik werkte vroeger bij een groot bedrijf dat in 2009 overging van Office 2000 naar Office 2007. De werknemers werden toen in de gelegenheid gesteld om via Microsoft HUP (Home Use Program) een licentie aan te schaffen voor Microsoft Office 2007 Enterprise. Daarvoor had je wel een zakelijk e-mailadres van je werk nodig en een programmacode die je van je werkgever kreeg. Office 2007 Enterprise kocht ik op die manier voor de spotprijs van € 12,95.

Ongeveer een jaar later kreeg ik een nieuw aanbod via mijn werkgever: Microsoft Office Professional Plus 2010 voor ongeveer hetzelfde bedrag. Wederom via Microsoft HUP.
Het is dat ik al een tijdje met pensioen ben, anders had ik intussen misschien wel een aanbod gekregen om Office Professional Plus 2013 aan te schaffen voor € 12,95.

Dus werk je bij een groot bedrijf, heb je daar ook een eigen zakelijk e-mailadres en is dat bedrijf onlangs overgegaan naar een nieuwere versie van Microsoft Office, informeer dan even bij je leidinggevende of bij de ICT-afdeling of zij ook zo'n aanbod hebben.

Nee geen groot bedrijf maar klein. Gaat om 5 licenties.
Ivm investeringsaftrek liever geen huur/jar contract,
Ben o.a.Licence partners tegen gekomen voor euro 309 excl BTW.
Prijs bol.com niet duidelijk of het in of ex BTW is.

De prijs bij Bol is vrij duidelijk (inclusief) en ook als het gaat om licenties: één gebruiker. Wil je voor 5 werknemers, dus 5 licenties, dan praat je toch over een stevig bedrag. Voor dat bedrag kun je ook 4 jaar Office 365 krijgen (69,- per jaar), waarbij je dan ook nog eens het grote voordeel hebt dat je met dezelfde licentie ook de volledige tablet versies kunt gebruiken. Nou hoeft dat laatste natuurlijk niet nodig te zijn in je situatie, maar als je ook een iPad o.i.d. gebruikt, kan het erg handig zijn als je ook op de tablet een volledige Office tot je beschikking hebt. Zeker in combinatie met de opslag (1TB per licentie) kan dat een nuttige optie zijn.

Wat je ook moet meenemen in de overweging is hoe lang je denkt te doen met een pakket. Als je denkt dat je over 6 jaar nog steeds met Office 2013 wilt werken (en liefst daarna ook nog een tijdje) kan het goedkoper zijn om Office 2013 te kopen. Denk je dat je over 3 jaar een nieuwe versie wilt (en gezien de snelheid waarmee Microsoft nieuwe versies uitbrengt sla je dan zelfs al een versie over) dan sta je over 3 à 4 jaar wéér op het punt om nieuwe versies aan te schaffen. En die kosten uiteraard ook weer geld. Kortom: is nu een vaste licentie kopen en over 3 jaar nog een keer, wel goedkoper dan jaarlijks een gering bedrag investeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan