Goed advies voor muis gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Ik ben op zoek naar een goede nieuwe muis. Hij moet ( zoals gewoonlijk bij mij:D:love: ) aan een aantal strenge voorwaarden voldoen:
  • Staartloos en gecastreerd: maw, optisch of laser en zonder snoer.
  • Liefst Logitech (aangezien ik daar zeer goede ervaring mee heb).
  • Oplaadbare batterijen, laden geschiedt dmv laadstation.
  • Relatief lange batterijduur (huidige muis is een volle dag muizen (=14 uur).
  • MOET de mogelijkheid hebben programmeerbare knoppen, zelfmatig in te stellen. Openen huidige E-mail programma (of Outlook), + huidige browser (of FireFox).

De laatste wens is echt een eis. Dat is precies de reden waarom ik mijn huidige muis nog niet heb weggedaan. Het is een safeway met laadstation en ben hier tevreden mee. Één van de geweldige voordelen is een linkermuisknop (zijkant) waarmee ik een browser kan openen en een rechtermuisknop (zijkant) waarmee ik direct mijn Outlook open. Gezien ik deze twee programma's bijna 90% van de tijd gebruik is het essentieel dat ik deze mogelijkheid heb (ook gezien het oog op RSI).
De reden dat ik naar vervanging zoek is omdat hij versleten raakt, maar vooral omdat: 1. hij 'maar' 14 uur kan muizen en 2, hij niet superergonomisch is.
De andere PC hier in huis heeft een draadloze Logitech muis. Het is een van de simpelste modellen maar hij muist voortreffelijk. Ligt super in de hand, reageert goed en batterijen gaan nu al 2 maanden mee (niet teveel gebruiken uiteraard). Nadeel is dus dat deze geen laadstation heeft en geen extra knoppen.

Trouwens.. Ik heb opzich wel last van RSI. Ik heb al een powerball, polsbandjes en Workrave (een programma dat elke X minuten mij op mijn donder geeft als ik continu doorwerk;)), toch blijf ik last houden. Een trackball is geen optie omdat ik ook van een game houd op zijn tijd en dat dan niet echt lekker werkt.
De speciale game-serie van Logitech is erg mooi maar denk ik minder praktisch voor wat ik wil. En ik hoef geen gewichtjes enzo.

===============================================
De muis waar ik het over had is trouwens deze:
3548.jpg

===============================================

Zelf dacht ik aan de volgende modellen maar ik zie niet zozeer het grote verschil en of de functies overeen komen met mijn wensen:
Logitech® G7 Laser Cordless Mouse
7874.jpg

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2135,CONTENTID=10716
Erg mooi. Ook voor gamen.
Twee snel verwisselbare, ultralichte Li-ion-pakketten
Je hoeft de actie niet te pauzeren om te kunnen opladen. . In de standaard gamingpower-modus gaat de batterij 2,5 dagen mee voor gemiddelde gameplay.
Jammie!

Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
4779.jpg

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2135,CONTENTID=9043
Meer zakelijker.
Logitech MX™ 610 Laser Cordless Mouse
8119.jpg

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2135,CONTENTID=10917
Is wel erg leuk gezien zijn extra functies voor mail en IM. Maar als dat alles is (ik heb er destijds een nieuwsbericht over gepost).

Laatst bewerkt:
Rsi

Alleen stoppen is niet voldoende om RSI te voorkomen en zeker te weinig om te genezen.

Ik maak altijd het grapje:
Veel water drinken helpt. En als ze me dan vragend aan kijken zeg ik:

Als je tenminste je handen wast als je naar de WC bent geweest.

Je zou ook je collega een klap kunnen verkopen, maar dat heeft meestal een negatieve uitwerking op de werksfeer.

Eric.

P.S. je kunt ook een biofeedback training doen.

Eric_Daleboudt zei:
Alleen stoppen is niet voldoende om RSI te voorkomen en zeker te weinig om te genezen.

Ik maak altijd het grapje:
Veel water drinken helpt. En als ze me dan vragend aan kijken zeg ik:

Als je tenminste je handen wast als je naar de WC bent geweest.

Je zou ook je collega een klap kunnen verkopen, maar dat heeft meestal een negatieve uitwerking op de werksfeer.
Eric.
P.S. je kunt ook een biofeedback training doen.

Hahaha, niet het antwoord wat ik zocht :D maar toch bedankt.
Water drinken doe ik sowieso veel. Laatste tijd wat minder (:() maar normaal is 3 liter op een dag geen uitzondering. (heb hier een 3,0 liter tank). :pmaargoed. Ik stop, doe wat oefeningetjes enzo. Probeer niet te stressen, goed te zitten (niet volgens ARBO richtlijnen maar volgens hoe ik zelf goed voel ;), volgens mij veel beter). Slaan enzo doe ik maar niet :D.

Biofeedback??

Biofeedback

Worksolutions Nederland.

Dan leer je te werken zonder je spieren te veel aan te spannen.

Er is ook een speciale pen waar mee je kunt oefenen.

Eric.

Zelf heb ik een Logitech MX700.
Inderdaad een grote muis. Mijn man kocht de zijne een half jaar later en toen was de maat al door Logitech aangepast. Ik zou dus zeker even uitproberen.
Optisch is al weer uit. Dat valt dus weg met je getob.
Het oplaadstation bevalt mij prima. Geen gezeur meer met batterijen.
Wel 1 keer in het jaar het toetsenbord batterijtje.
Op mijn muis zitten vijf knopjes. Omdat ik eens even wilde zien wat ze inhielden :o drukte ik op eentje. Ga je waarachtig razendsnel door de pagina's heen. Die houden we er in! :)

Elisa Inderdaad een grote muis. Ik zou dus even uitproberen.Dat valt dus weg met je getob.Het bevalt mij prima. Geen gezeur .Op mijn muis zitten vijf knopje. Die houden we er in! :)[/QUOTE zei:
:p Hier is een Grijze MUIS uit China,met 5 koppen:p

Ik heb nog nooit iemand zo'n grondig vooronderzoek zien doen voor een muis :D

Pas maar op dat je geen last krijgt van muizenissen :p

O-M-G

kwijl.gif
kwijl.gif
kwijl.gif

Ik heb nog nooit ZO'N LEKKERE MUIS GEHAD :shocked: .. Hij is niet 100% qua de functies die ik wilde, maar met wat kennis die ik zelf nog in huis had kom ik een heel eind.

En verder.. owhmy.. Heerlijk! GEWELDIG :D... Zo super veel instelbaar!!

7874.jpg

Ben helemaal verliefd :love: :love:

Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd met deze weloverwogen aankoop :D
Lijkt me ook wel genoeg knopjes hebben.
Merk O-M-G of bedoelde je daar iets anders mee? Zo af en toe raak ik de kluts kwijt met die afkortingen :)

OMG =? Owh My God ;).

"Officieel' heeft hij 6 knoppen, waarbij het scrollwiel telt als wiel en 2 knoppen. Heerlijk *kwijl*

Mégaprecisie.. Wordt automatisch preciezer als ik een game opstart.. en en en :D. :love:.
kwijl.gif
kwijl.gif
kwijl.gif

Ben toch wel benieuwd welke het nu is, want het plaatje is mooi, maar ik kom er nog niet achter wat het merk en type nummer is.

Eric.

Het is volgens mij een Logitech. Je ziet nog net vaag een soort oor of banaan. Even kijken.....
Logitech.
XP_PC is helemaal verliefd. Begin jij nu ook al? :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan