Goed alternatief besturingssysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freedom

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Hallo allemaal,

Vergeleken met veel mensen ben ik een computer leek.. bestaat er misschien een goed besturingssysteem dat ik kan gebruiken i.p.v. windows?

Windows 8 met al die veranderingen ga ik niet vrolijker van worden. Kortom, ik droom van een betrouwbaar systeem dat makkelijk en gebruiksvriendelijk is, en geen beveiligingsproblemen of andere rare gebreken vertoont. En het liefst een syteem dat ik jaren lang zonder problemen of nieuwere versies kan gebruiken??

groet,
freedom

Laatst bewerkt:
Je kan zowiezo nog een hele tijd windows 7 blijven gebruiken, Microsoft blijft het nog een aantal jaar ondersteunen.
Als je nu toch al wilt overstappen is Linux het beste alternatief. Een mooie Linux distributie is Ubuntu.
Je zou natuurlijk ook een mac kunnen kopen en Mountain Lion of Lion kunnen gebruiken, maar dat is nou niet bepaald goedkoop.
Eventueel zou je ook Hackintosh (mac installeren op een pc die niet van apple is) kunnen overwegen, maar dan moet je of een nieuwe pc kopen met hardware die wordt ondersteund, of je moet het geluk hebben dat je huidige hardware ondersteund wordt.

*KNIP*

als je geen windows wilt kun je het beste kiezen voor ubuntu, want dat is makkelijk in gebruik en makkelijk te installeren(, maar je kunt ook nog windows 7 blijven gebruiken en windows 8 kun je waarschijnlijk ook wel aan wennen als je aan het nieuwe start-menu gewend bent (ik vind het start menu van windows 8 zelfs beter als het start menu van windows 7).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, bedankt voor de reacties mensen.

Dan hoef ik alleen nog maar te weten hoe lang ik windows 7 nog kan blijven gebruiken, hebben jullie een idee?

@Dennisdennis12,

Enkel de misbruikmelding is voldoende, opmerkingen plaatsen de moderators wel. Jij staat niet op de lijst van moderators.;)

Langer dus, gezien Microsoft nog geen eind datum heeft gegeven, Zie bericht nummer 7.

windows 7 zal waarschijnlijk nog 4 jaar volledige ondersteuning krijgen en daarna nog 2/3 jaar alleen belangrijke beveiligingsupdates.

je kunt zelf kiezen voor vraag opgelost als je naar boven scrolt en dan staat daar rechts boven: ´zet status opgelost´

Helemaal gelijk, had niet verder genoeg naar beneden gescrold.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan