Goed Anti-Virus progamma

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zuaro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuaro

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Mijn gekochte versie van Kaspersky Internet Security zit er bijna op en ik wil eigenlijk terug naar een gratis virusscanner (liefst geen AVG). Ik surf redelijk veel en download af en toe ook wel eens wat. Als ik wat heb gedownload scan ik het altijd wel eerst en wil dus ook wel een scanner die in staat is om bedreigingen in bestanden op te sporen. De scanner moet ook niet te veel snelheid in beslag nemen. Ik gebruik al:
Spyware S&D
Ad-Aware (Laat ik soms voor de zekerheid scannen maar anders nooit aan)

Mijn router heeft al een FireWall dus FireWall is niet nodig. (toch?)
Hopelijk krijg ik hulp volle tips!

Mvg. Zuaro

Laatst bewerkt:
zoek eens op deze site.....
daar is dit onderwerp al vele malen besproken.

nee er is ook geen link.
Helpmij.nl is groot....
maar rechts bovenin staat zoeken...probeer dat eens.

Anders dit antwoord.
Je bent goed bezig om niet alleen op virussen te scannen, die zijn niet interessant meer om te maken want daar kan niet aan verdiend worden en wat verspreid er beter dan internet... De meeste bedreigingen zijn dus van malware, spyware, addware, dialers en andere zaken die de gebruiker zelf over zich afroept. Denk er ook aan om een programma te draaien die je waarschuwingen geeft wanneer instellingen in systeembestanden van Windows worden veranderd. Sommige programma's geven een waarschuwing wanneer er een nieuwe opstart instelling is ontdekt of je een andere startpagina krijgt. Spybot kan op dit terrein volgens mij het meeste. Als je Spybot gebruikt moet je de keuze Teatimer aan laten staan en je zou dan een pictogram met een hangslotje in de systemtray moeten zien.

Volgens een (beperkte) vergelijkende test van de Consumentengids vergt Avast! Home Edition de minste systeembronnen. Er zijn onophoudelijk updates van de virusdatabase, het is ook in het Nederlands (vlaams) en maakt gebruik van skins. Ik had gisteren een kennelijk nog onbekend virus in winlogon.exe en die is door Avast ontdekt maar door AVG verwijderd. Je kunt dus af en toe ook andere programma's te hulp roepen. Avast heb ik al heel lang op de achtergrond draaien en er nooit problemen mee gehad. De gratis Home Edition is vrijwel het zelfde als de betaalde netwerk versie en je ontvangt gelijke updates, dat doen ze om meer tegen de verspreiding van virussen te kunnen doen. Een leuke filosofie, pak het met beide handen aan. Je moet ieder jaar opnieuw registreren. Rechts onderaan staat "vraag opgelost." Ik zou zeggen probeer het eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan