goed cms systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo

Voor een website die ik voor mezelf maak wil ik een goed cms systeem.
ik wil een cms systeem waar je makkelijk mee kunt werken, en veel functies heeft.
met websitebaker heb ik al gewerkt dit beviel me wel, maar ik wil weten wat nou een hele goede is.
Ik wil vooral dat het makkelijk is om het design aante passen

mvg

Laatst bewerkt:
Ik werk al jaren met Wordpress. Dit platform heeft een gigantische community, vele contributies van gebruikers en oneindig veel templates. Daarnaast kun je met Artisteer zelf templates maken.

Het enige is dat je wel een beetje verstand moet hebben van PHP en Mysql, wil je er zelf iets van kunnen maken.

en is alles gratis, of moet je bijvoorbeeld photoalbums kopen?

Ik werk ook lang met Wordpress, bevalt me ook uitstekend. Bijna alle plugins zijn gratis te downloaden.

Alles is gratis en foto albums zijn makkelijk toe te voegen. Foto albums zijn er heel veel van. Er is zelfs een picasa plugin, maar zoek voor de grap maar eens op photo album of photo gallery op:

http://wordpress.org/extend/plugins/

Het mooie is dat je vele plugins ook met 1 druk op de knop kunt installeren, mits de instellingen goed ingesteld staan.

doet t niet

ok ik wil hem nu installeren op xampp, Mijn localhost
dan krijg ik de foutmelding
Error establishing a database connection

This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can't contact the database server at localhost. This could mean your host's database server is down.

* Are you sure you have the correct username and password?
* Are you sure that you have typed the correct hostname?
* Are you sure that the database server is running?

If you're unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums.

ik heb deze handleiding gevolgd http://tamba2.org.uk/wordpress/xampp/

bij het stukje code wat ik in mijn wp-config.php moet zetten heb ik dit helemaal onderaan gezet.

ik krijg dus een fout melding

Als je Wordpress installeert wil wordpress verbinding maken met de database. Dat gaat dus niet goed. Heb je een database aangemaakt en de juiste gegevens gebruikt? Dat is ook precies wat ik bedoelde dat je wat ervaring moet hebben met PHP en MySQL.

Kun je eens kijken of je hoster niet standaard Wordpress ondersteunt? Mijn Hoster Flexwebhosting geeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om met 1 druk op de knop wordpress te installeren.

Als je Wordpress eerst in XAMP gaat installeren en het lukt zo al niet, dan vrees ik ervoor dat je het straks ook niet gaat redden om de site over te zetten naar je hoster.

Snap je wat ik daarmee wil zeggen? XAMP is m.i. alleen maar zinvol als je de site lokaal wil ontwikkelen. Ik doe dat altijd online.

define('DB_NAME', 'wordpress'); // The name of the database

hier geef je de database naam in, heb je gekregen bij het aanmaken van de database

define('DB_USER', 'root'); // Your MySQL username

Hier geef je de username aan, heb je gekregen bij het aanmaken van de database

define('DB_PASSWORD', ''); // ...and password

Hier geef je het password aan, heb je gekregen bij het aanmaken van de database

define('DB_HOST', 'localhost'); // 99% chance you won't need to change this value

Zoals ze al aangeven, dit is in 99 van de 100 gevallen localhost

Mocht je willen en alle gegevens van je webhost paraat hebben binnen een uur, dan wil ik Wordpress best wel even voor je installeren. Stuur maar PB

Laatst bewerkt:
ik doe het altijd lokaal, websitebaker ging dit zeer makkelijk, en is beter voor de klanten.

ik heb hem nu geinstalleer, er stond een fout in de code.
maar als ik nu wil inloogen (http://localhost/wordpress/wp-login.php) krijg ik de fout

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\Server\Xampp\xampp\htdocs\wordpress\wp-config.php:4) in D:\Server\Xampp\xampp\htdocs\wordpress\wp-login.php on line 337
(Lijn 337 in dit document header('Content-Type: '.get_bloginfo('html_type').'; charset='.get_bloginfo('charset'));

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\Server\Xampp\xampp\htdocs\wordpress\wp-config.php:4) in D:\Server\Xampp\xampp\htdocs\wordpress\wp-login.php on line 349
(lijn 349 in dit document setcookie(TEST_COOKIE, 'WP Cookie check', 0, COOKIEPATH, COOKIE_DOMAIN);)

er staat ook ERROR: Cookies are blocked or not supported by your browser. You must enable cookies to use WordPress.
heb met firefox en google chrome geprobeerd en doen het allebei niet

Laatst bewerkt:
en voor mijn probleem,
ik had spaties voor de <?php
tag
deze weggehaald en zo opgelost.

nu werkt alles.

tot de volgende vraag ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan