Goed genoeg om 10 servers te virtualiseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
Intel Core i7 Extreme Edition 3960X 3.3 GHz
15 x 3tb WD Caviar Green WD30EZRX
ASRock X79 Extreme9
4x G.Skill Ripjaws-X geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3

En welke hypervisor adviseren jullie? Hyper-v of Vmware Vsphere / ESXI
 
Hoi,

Even een vraagje moet je dit nog kopen of heb je het al gekocht dit i.v.m. in juiste sectie plaats
 
Handig om te vermelden wat de functies zijn van de virtuele servers.

16 Gb kan genoeg zijn voor super eenvoudige file servers, maar zodra het grote databases worden die er op gedraaid worden of veel gebruikers die er op zitten, kan 16Gb te weinig zijn.
Lees het verkeerd :eek: je hebt 4x 16 Gb :D

Maar hoe wil je die 15 harde schijven aansluiten? Ik neem aan dat je nog een RAID kaart gaat gebruiken?
Hebben de servers genoeg aan 1 quadcore?

Hyper-v of Vmware, daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb alleen maar met VMware gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Er komt een server met Microsoft CRM 4, SQL Server 2008, Sharepoint Server 2007 / 2010, Application server, webserver en dat 2x voor failover.
 
Je harde host is Windows Server 2008, neem ik aan?

In dat geval kies ik voor HyperVisor. Met dat pakket alleen al dat je hierboven schrijft kan je trouwens al voor elk wissewasje Microsoft bellen...
 
Kan ik hier uit opmaken dat het allemaal kan draaien en jij kiest voor Hyper-v? Ik denk dat vmware esxi minder systeem eigenschappen 'pakt' en server 2008 meer maar je kan het dan wel weer beter beheren. Ik denk dat ik Hyper-v ga doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welk besturingssysteem gebruik je voor je hardware?
 
Nu weet ik niet wat je op die SQL gaat draaien maar eerlijk gezegd ben ik bang dat je tegen CPU problemen en Disk I/O problemen aan gaat lopen.
Noem mij conservatief maar een SQL server draai je nooit op een virtuele machine in een productie omgeving waarin je performance nodig hebt.

Het kan wel maar vereist wel een goede kennis van zaken en goede configuratie.
 
Nah, ik vind het op het moment niet meer zinnig om hier verder antwoord op te geven, 112fan.
Als jij je geld toch over de balk wil smijten terwijl je niet eens weet aan wat, stuur het dan linea recta naar de WSPA ofzo... Want volgens mij mis je gewoon de basiskennis voor een project van die omvang.

Probeer eerst eens een simpele virtuele Windows Server 2k0/3/8 werkend op te bouwen. In VM, VirtualBox of MS-VPC maakt niet uit verder.
 
De vraagstelling en vervolg vragen doen mij hetzelfde vermoeden.

Lees je in in de materie. Whitepapers en dergelijke zodat je weet wat de specs zijn die je nodig gaat hebben en hoe dat op een virtuele omgeving het best geimplementeerd kan worden. Zodra je dat hebt gedaan kun je kijken of je een test omgevinkje op kan zetten.....
 
Ik wil een nieuwe server bouwen om te virtualiseren er komt een Microsoft CRM 4, SQL Server 2008, Sharepoint Server 2007 / 2010, Application server, webserver en dat 2 keer voor failover op draaien.
Wat is het beste hiervoor?

Server hardware

Desktop hardware
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt geen idee wat elk pakket nodig heeft en je wil een keus wat qua onderdelen mogelijk zou kunnen zijn.

Mijn antwoord op je vraag "Wat is het beste hiervoor?" is dan ook geen van beide. Dit word geheid een "PBCAK error"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan