Goed maar toch foute dvd's !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

Even een vraagje voor de plextor kenners....
Heb sinds een hele poos al dat als ik een film brand met
mijn plextor 708a dat ogenschijnlijk alles goed lijkt te gaan.
Maar als ik dan de film bekijk gaat die na verloop van tijd
aan het haperen en stotteren.

Ik heb dit met zowel - dvd als +dvd of dvd rw :confused:
Ook heb ik verschillende programma's gebruikt (Nero 6, Easy cd creator, Ulead Moviefactory, TMPgenc DVD author, enz......)

Kan het zo zijn dat andere programma's die op de achtergrond meedraaien, daar de oorzaak van zijn ??
(Virusscanner, firewall, Usenet)
Ik word er een beetje wanhopig van om steeds dvd's weg te moeten flikkeren !! :(

Wie helpt ?

Remy

Waarschijnlijk heeft dit te maken met je dvd-speler en je brander.

Het kan zijn dat je dvd-speler moeite heeft met het lezen van gebrande dvd's. (Zelf ook gehad) Dan kun je doen wat je wilt maar de haperingen blijven.

Dingen die je natuurlijk altijd kunt proberen zijn nieuwste drivers downloaden of je dvd-brander en dvd-speler (indien mogelijk) voorzien van nieuwe firmware.

Kay,

Ik heb alleen de plextor als drive in mijn pc zitten en de films staan in goede kwaliteit op mijn pc.
Er zitten geen fouten in de film als ik hem vanaf mijn harddisk bekijk. Ook de laatste updat 1.07 heb ik al uitgevoerd.

Maar als ik de film vanaf de HD naar de dvd wil branden gaat het (soms) fout.

Remy

Peter,

Ook dat heb ik al geprobeerd ! :confused:

1x speed- 2x speed- 4x speed.......

Maar kan het niet zo zijn dat geheugen intensieve programma's die op de achtergrond meedraaien de oorzaak van het euvel kunnen zijn ?

Het schijnt te werken !!! Heb dus alles uitgezet, internetverbinding, firewall, virusscanner, screensavers, messengers. Kortom alles wat dus automatisch kan of wil opstarten.

En zie daar ik krijg zomaar ineens al 6 à 7 dvd's die vlekkeloos gebrand zijn :) :)

Dus zal dit toch wel de oplossing zijn voor het probleem.

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan