goed merk dvd brander.

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Ik moet een nieuwe dvd brander hebben voor mijn pc.
Maar welk merk is nu eigenlijk echt goed?

Je hebt zo veel merken.
wat ik echt vaak tegen kom voor merken zijn: NEC, Plexor, Philips, Samsung.
En er zijn nog vele andere natuurlijk.
Ik heb nu een samsung maar als ik een film op dvd brand dan wil mijn home cinema set deze gebrande dvd niet altijd slikken.
Beeld blijft dan af en toe stilstaan. (voornamelijk op een RW+)
Gewone dvd+R gaan wel probleemloos.

Dus ik wil nu een goede merk brander hebben waar men haasr geen brandproblemen bij heeft.
Wat is dan de beste keus?

Ik denk qua hardware dat de diverse merken elkaar niets ontlopen.
Ik heb NEC plextor en LG gehad(nu LG). Echter ik merk geen verschil in het brandproces van de genoemde merken.

Het probleem wat je hebt met het haperen op je home cinema set, wijt ik aan de compabiliteit met het merk/type schijfje en je cinema set.

Om het kort samen te vatten, voor een €30,- heb je gewoon een goede brander.

Ik heb nu een NEC in mn pc, mn volgende word een samsung, deze zijn vele malen stiller.

Qua slechtheid/goedheid ontlopen ze elkaar niet zo veel meer.

De meeste problemen met afspelen van die schijfjes op een home cinema set is eerder te wijten aan de kwaliteit van de gebruikte schijfjes en de ondersteuning daarvan op je home set.

Qua slechtheid/goedheid ontlopen ze elkaar niet zo veel meer.

De meeste problemen met afspelen van die schijfjes op een home cinema set is eerder te wijten aan de kwaliteit van de gebruikte schijfjes en de ondersteuning daarvan op je home set.

Ik gebruik philips rw schijfjes en heb een home video set van Philips.
Ik moet wel zeggen dat héél af en toe het beeld even stil staat.
9 van de 10 gebrande films gaan 100% goed.
Vroeger had ik één van de eerste dvd recorder van Philips (de R70)
Dit was één brok ellende.
Zowat alle films bleven toen hangen en er werden hele stukken over geslagen.
Dus dat is al door philips stukken verbeterd.

En nu ik aan een andere brander toe ben wil ik alles uitsluiten.
Oftewel, ik wil een goede dvd brander.
En jullie allen helpen me al goed op weg door te schrijven dat de branders elkaar niet zo veel meer ontlopen.:thumb:

Dat je niet alle schijfjes op je Cinema set kan afspelen heeft niets te maken met de brander waarmee je de DVD hebt gebrand.

Dit is lauter een probleem van je home cinema set.

Het schijnt toch een combinatie te zijn van een type brander en de media die gebruikt word die er voor zorgt dat een film wel of juist niet afgespeeld word.

Een dik jaar terug is er een megatest geweest van branders en schijfjes, waarbij gekeken werd na het brandresultaat/leesbaarheid direct na het branden en na 3 jaar (gesimuleerd dmv klimaatkast).

Ik zal es zien of ik er de resultatan nog van kan vinden.
EDIT: ík kan de resultaten helaas niet meer terugvinden in de magazines die ik heb .....
ze stonden volgens mij in een CHIPmagazine...

Laatst bewerkt:
Dat je niet alle schijfjes op je Cinema set kan afspelen heeft niets te maken met de brander waarmee je de DVD hebt gebrand.

Dit is lauter een probleem van je home cinema set.

Welke schijfjes raden jullie dan aan?

Voorheen vergeleek ik hier de combinatie van branders en schijven.
of deze nog up to date is, durf ik nu niet te zeggen, maar kijk daar eens rond.

http://www.videohelp.com/dvdwriters

Zelf heb ik geen problemen met nec brander in combi met arita's dvd+r en traxdata dvd+r op een sony home cinema set en met een samsung dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan