Goed merk voor externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Kunnen jullie even melden wat je mening is van jouw externe harde schijf? Daarbij hoort ook vallen, stoten, error fouten, kapotte clusters enz enz.. Hoe lang heb je de externe schijf al? Graag het merk even vermelden. :)

Ik moet namelijk ook eentje aanschafen met minimaal deze eisen:

2,5 Inch,
5400 rpm,
2 mb cache geheugen (en)
USB 2.0 inferface.

Mijn budget is €70.

Wat is in dit lijstje (naar mijn eis ingesteld) een goed of slecht merk? Western digital lijkt mij wel wat. Seagete ook wel. Juiste keuze voor beiden? Samsung is die wel goed in externe schijven? :) Met Maxtor (staat niet in de lijst) gaat het toch niet zo goed meer, ook de kwaliteit is achteruit gegaan?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb een Medion harde schijf. Werkt prima. Al jaren lang staat ie in mn kastje, en nog steeds geen problemen. Medion is een redelijk merkt, want die gebruiken waarschijnlijk Seagate weer etc.
Als je Medion niet vertrouwd, is Seagate heel goed.
Koop geen Maxtor, ik heb er 2 gehad, en allebei gecrasht.

Ja, Medion is een relext merk.

Koop geen Maxtor, ik heb er 2 gehad, en allebei gecrasht.

Mag ik vragen hoe oud ze zijn geworden? Was het een externeharde schijf?

Ik heb namelijk gehoort dat Maxtor achteruit gaat met kwaliteit.

In deze pc, 7 jaar, zit ook een Maxtor. En die presteert nog uitstekend, PC Wizard is er ook positief over. In mijn eigen pc zit ook een Maxtor (1 jaar) maar die is slecht, PC Wizard laat zien dat hij steeds verder achteruit gaat. Soms krijg ik harde schijf errors. Als ik een Youtube filmpje bekijk (maximaal beeld) en de harde schijf ratelt, dan bevriest het scherm totdat de harde schijf niet meer ratelt. :(

Mijn Maxtors waren extern, en hielden het beide nog geen 5 maanden uit. Echt belachelijk slecht. Ik weet niet of iemand anders hier last van had, maar echt, Maxtor is niet meer te vertrouwen.
Seagate & Medion werken PERFECT. Snel, en ook betrouwbaar, vooral Seagate ben ik erg over te spreken

@roxy90 jouw vraag is er één met een open eind. Als je maar lang genoeg wacht komen er posters die allemaal wel een goede ervaring hebben met een bepaald merk en type, of juist niet. Daar ga je niet veel wijzer van worden.
Zo kan ik ook uit mijn eigen ervaring mijn Toshiba 500 gig toevoegen als zeer betrouwbaar. Deze gebruik ik wekelijks om schaduwkopiën te maken van mijn gehele systeem. Dit betekent dat het ding dus minimaal 52x per jaar meer dan 1,5 uur per keer staat te 'stampen'. Altijd stabiel, nooit trammelant.
Zo zijn er nog 'tig' merken op te noemen die posters in gebruik hebben. Nogmaals daar word je niet echt wijzer van.
Waar je mogelijk wél wijzer van wordt zijn objectieve tests v.w.b. snelheid en kosten per MB. Als je dan mazzel hebt is in zo'n test ook een duurproef opgenomen.
Hoe objectief tests zijn is weer een ander hoofdstuk, ook dáár kan je weer een boom over opzetten. Mijn advies / moraal van mijn bericht is eigenlijk dat je van geen enkele poster een 'betrouwbaar' antwoord kunt krijgen. Niet omdat de poster niet 'eerlijk' zou zijn, maar simpelweg omdat de gemiddelde poster slechts ervaring heeft met één of enkele schijven als je geluk hebt. Zo'n poster kán simpelweg niets over andere schijven zeggen.
Tel daarbij op dat ervaringsberichten op de diverse klaagforums vooral gebruikt worden door mensen die een slechte ervaring hebben gehad met een device. Tevreden users posten in verhouding veel minder.
De Helpmij is daar een (slecht) voorbeeld van. Je zal mogelijk maar 0,01% posters vinden die een topic starten met als onderwerp: "Ik ben zo blij met ......", nee, 99,9999% van de berichten begint met : "Ik heb een probleem...............". ;) :D

Laatst bewerkt:
Ja, dat wist ik niet :shocked::shocked:
Nouja, nu doen de hardeschijven van Seagate het, dus ja.... Ik weet niet, maar volgensmij werd Maxtor gek, en besloot het bedrijf maar te verkopen XD

Laatst bewerkt:
Nou ik heb er één. Het is deze jongen geworden, Samsung HXMU050DA/G42. Dit naar mijn eisen, en van de school. Deze leek mij het beste. Samsung is een goed merk.

Btw, hoe kan ik hem het beste meenemen onderweg (doosje, of zo'n sokje)? En is de harde schijf zelf ook gevoelig voor stoten en zo?

Alle elektronica is schokgevoelig, je moet met geen enkel elektrisch apparaat 'smijten' en 'gooien'. Een externe harddisk is vanzelfsprekend bestand tegen normale schokken. Hoe je 'm het beste vervoert? In een omhulsel dat het minste aan schokken doorgeeft..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan