Goed moederbord voor crossfire 5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

graphy

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Hallo,

Ik heb onlangs een systeempje gekocht:

Phenom II X4 955 Black Edition
2x 5770 van Asus (crossfire)
870A-G54 Moederbord van MSI
550W XFX voeding
sharkoon t9 economy kast
120g SSD van OCZ

Ik heb dus even gekeken en hoor dat dit moederbord erg slecht is, en ik ben bang dat het moederbord kapot gaat en dat ik dan de sjaak ben..
mijn vraag is dus, wat is een goed moederbord voor niet al te veel, waar ik dit setupje op kan runnen met eventuele futureproof.

bij voorbaat dank

@graphy, heb je dit systeem nieuw gekocht? Dan maak ik me meer zorgen om je videokaarten, waarom had je niet 1 HD7870 gekocht ipv die Crossfire opstelling?

Het heeft 2 pcie sloten, het zou moeten lukken hoor.
Het gebeurt niet vaak dat een pc ontploft door er 2 videokaarten in te steken.
En als het eerst voor de persoon in kwestie goed werkte, dan zal het ook geen probleem zijn.

dat klopt maar ik heb wat rondgekeken en zie dat mensen heel slecht over MSI praten qua moederborden, en dat vooral deze erg veel DOA's heeft (death on arrival) en ook snel kapot gaat en mankementen heeft.

Msi's reputatie is misschien niet de allerbeste maar ook niet de slechtste, toen mijn moederbord stuk was kreeg ik meteen een nieuwe.
En als het werkte bij wie van wie je het tweedehands gekocht hebt dan zal het nu ook wel werken.

MSI moederborden zijn prima DOA's komen vooral door lompe leveranciers die niet normaal met hun pakketjes omgaan
verder kan hardware altijd wel kapot gaan echter is MSI niet een uitblinker wat betreft slechte hardware en is het dus ook niet nodig om een nieuw moederbord aan te schaffen

dont fix something that aint broke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan