Goed prijs: Major Defense Kit + Windows Security Alert + IE/FF/Taskmsg geblokt

• Onderwerp starter Onderwerp starter TdL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TdL

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Na jaren zonder grote problemen is het in een keer goed prijs.

Asus EEE pc 1000HD
Windows XP legitiem (geen cd/dvd).

Problemen:

- Windows Security Alert (de spyware versie) heeft zich genesteld en blokkeert alle spyware verwijder programma's (mbam, hijack this etc).
- Major Defense Kit, blokkeert internet (IE en FF), en blokkeert alle programma's die je wilt opstarten door de toegangsmachtigingen te blokkeren.

Taakbeheer is niet te openen omdat die word geblokt door MDK

Melding WSA: Your computer is making unauthorized copies of your system and Internet files. You should imideatly run full scan your system to prevent any unauthorized access to your data. Click YES to run Antivirus Scaner right now

Ik heb al wat rond gegoogled maar met alle oplossingen die worden aangegeven kan ik niets, wie o wie weet een oplossing :thumb:

Dat progamma is ongetwijfeld zelf rotzooi.
Maak een backup, en installeer de boel opnieuw.
Mijn ervaring is, dat je dat eerder geregeld hebt dan uit te zoeken welk f*ckprogamma het veroorzaakt.

aah deze had ik vorige week hier op het werk :P

kleine tip
ga naar c:\windows\system32
kopieer taskmgr naar je achtergrond en rename deze naar explorer
open die vervolgens en zoek tussen de processen een process die niet bekend is
ik kan me de naam niet herinneren.

je kan nu wat antivirus en dingen draaien om het te verwijderen

Laatst bewerkt:
ik kan nu wel in taakbeheer alleen zie ik de processen niet (geen tabbladen) enige dat word weergegeven zijn de programma's die op dat moment draaien, kortom enige dat ik kan doen is Taak beeindigen :rolleyes:

ah dus je hebt alle taken en daarom heen een soort vakje.
dubbelklik op de rand aan de bovenkant waar taak staat (niet op taak zelf maar de rand erboven)

je zult nu tabbladen krijgen en kies voor processen

gelukt en ik zie nu nog een verrassing svchost.exe (en die ken ik :evil:) nu eerst de processen filteren en kijken of ik mbam dan weer aan de gang kan krijgen

sorteer de processen is op gebruikersnaam
Alle processen die draaien op u naam daar moet die tussen staan.
Als je er niet uitkomt kan je de processen hier posten dan herken ik hem wel :P

Hij wil er niet af, ik heb nu maar mijn foto's en belangrijk spul op een usb stick gezet en ga nu xp er opnieuw opzetten dankzij de herstelpartitie die de eee Pc's gelukkig hebben (f9 indrukken bij opstarten).

Bedankt voor alle hulp en suggesties :thumb:

aah ok :)
trouwens geprobeerd MBAM te draaien?
die verwijderd hem.

Anders succes met restore!

nee mbam werd ook geblokkeerd, bleef dus weinig anders over, inmiddels alles opnieuw geinstalleerd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan