Goed systeem, toch spel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricky14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hallo allemaal,
Ik heb een snelle computer met daarop Windows 7 Ultimate.
2GB geheugen (DDR 2). Nvidia GeForce 9500GT en een Core 2 Duo 2Ghz E4400 processor.
Ik had eerst XP en speelde altijd veel FIFA 11, nu heb ik dus een upgrade gedaan naar Windows 7 en nu blijkt opeens dat FIFA helemaal niet meer soepel loopt.
De Windows Presatie Index geeft mijn computer een 5, afgerekend op de laagste score, mijn geheugen en processor.
Windows 7 geeft zelf aan dat een score van 3 vereist is en een score van 4 aanbevolen, ik zit hier dus dik overheen en mijn Grafische wergave voor spellen krijgt zelfs het cijfer/score 6,3.
Iemand enig idee waarom het spelletje opeens zo traag loopt?
Mijn driver voor mijn videokaart is up to date...

Alvast bedankt,

Grt. Rick

XP werkt wel met 2GB, maar met Windows 7 heb je minstens 4GB nodig om o.a. spellen te kunnen spelen.

Heb hier XP en 7 op 1 PC en haal hier toch hogere frames bij spellen bij XP dan bij 7.

Zou het dan alleen met het geheugen te maken hebben?
Het is wel zo dat je in de winkel ook nooit meer een windows 7 computer met minder dan 4GB geheugen tegenkomt.

Maakt tweedehands uit, als je let op prestaties?

Je hebt niet zo'n goed ram (werkgeheugen), want dit is "maar" 2GB en het is DDR2 maar nu word ook alweer meer DDR3 gebruikt. Die is sneller dacht ik en gewoon weer iets beter dus:P

Wat me ook gelijk op viel is dat je processor (CPU) maar op 2Ghz draait, en bij mij (Intel I3) draait die op 2.93Ghz. Dat is dus de snelheid van je cpu en die zit iet wat aan de lage kant...

Op zich kan de "lage" processor snelheid geen kwaad, de meeste problemen win Win 7 ontstaan door idd een te weinig aan werkgeheugen te hebben. Win 7 is een relatief zwaar pakket op zich zelf en vraagt behoorlijk wat resources en werkgeheugen, ga je dan ook nog een "zware" applicatie gebruiken door bijvoorbeeld een spel te spelen dan zou het zomaar kunnen zijn dat het niet lekker soepel loopt.
Een verhoging van het werkgeheugen zal aanzienlijk schelen.

grtjs jjw

Oké, ik zal er naar kijken maar ik had al gezien dat die dingen best prijzig zijn :-)

Bedankt,

Hoi !

Je had toch DDR 2 geheugen ? (zie je eerste post !)
Dus dan heb je niets aan DDR3: gaat niet passen !

Al het volgende geprobeerd: Rechtsklikken Computer - eigenschappen - Geavanceerde systeeminstellingen - Instellingen - vinkje voor: "Beste prestatie's "?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zou in principe moeten werken mits je niet overklokt.

Wil je 2 Gig kopen gan dan voor 'n set van twe, dus niet 2 losse modules.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Is genoeg voor Win 7 32-bits; meer geheugen heeft alleen zin bij 'n 64-bits besturingssyteem.

Greetz,

Harry.

Is Windows 7 Home Edition beter voor games of maakt dat niks uit.
Je zou denken dat Ultimate meer van je computer vraagt.

Ik heb trouwens even 1GB geheugen uit een andere computer gehaald om te proberen en het verschil is duidelijk merkbaar.

Hoi !

Enne....beste prestatie's al ingeschakeld (zie m'n post van 15.33 uur).

Juist bij de Ultimate-versie scheelt dat veel bij het gamen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan