• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

goed werkend draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Beste helpmij,

Hoe kan ik een formule veld in de draaitabel plaatsen (zonder dat ik de data aanpas) om bijvoorbeeld de mutatie van twee periode te berekenen? Het zou wel lukken als ik de data aanpas, en deze horizontaal plaats. Dan kan in de draaitabel de mutatie worden berekend. Maar daar voel ik niet zoveel voor. De echte data is namelijk eindeloos en wat ik nu meestuur alleen een voorbeeld... Hoor graag wat jullie ervan vinden. groeten, Susan

Bijlagen

Rechtsklik in een waardenveld > Waarden weergeven als > Verschil van
Basisveld periode
Basisonderdeel Vorige

Tip: maak van je gegevens een tabel met Invoegen > Tabel

Rechtsklik in een waardenveld > Waarden weergeven als > Verschil van
Basisveld periode
Basisonderdeel Vorige

Tip: maak van je gegevens een tabel met Invoegen > Tabel

Hi Pixcel,

Ik ben wel een heel eind gekomen maar ik denk dat ik de bijlage niet goed getoond heb waardoor ik een oplossing krijg die nog niet dicht bij mijn vraagstelling ligt. Hoop dat dit nu wel verhelderend werkt. In ieder geval bedankt!

Bijlagen

dat wordt een beetje buiten de draaitabel om werken

Bijlagen

Sleep nog twee keer het veld bedrag naar het waardengebied. Met de aangepaste weergaven (zie #2) kun je alle waarden laten berekenen die je wilt. Het teveel aan kolommen kun je verbergen. Of maak een schema op maat en vul die met draaitabel.ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan