Goed XML CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Hoi allemaal,

Ik ben voor een website van m'n vereniging op zoek naar een goed CMS, bij voorkeur XML strict. Het moet makkelijk te beheren en te bewerken zijn en meerdere user levels ondersteunen:

-leden, direct geabonneerd op de nieuwsbrief
-werkgroepen, toegang tot niet publieke pagina's maar mogen daar niets aanpassen
-beheerders, ofwel de admin.

Iemand suggesties voor of ervaring met goede Content Management Systems, al dan niet in XML?

Moeilijk om z'n keuze te maken.

Ik werk zelf met TYPO3 het is een van de mooiste op open source gebied. Helaas vergt het een stevige studie om hier mee aan de slag te kunnen. Gelukkig is er erg veel documentatie over ook al steeds meer in het Nederlands.
En hele mooie instruktie video's, zou ik in elk geval eens bekijken voor je een keuze maakt.
Alle benodigde info vindt je wel op de typo3 site

Server benodigheden: voorkeur linux, PHP, MySql, Apache, en bijvoorkeur ImageMagick.
Ruimte moet je ongeveer 100Mb rekenen wat je minimaal nodig hebt.
een provider die dit allemaal onbeperkt ondersteund voor weing geld, zijn er maar weinig. Dit is eigen ervaring.

Als je een lagere instap drempel zoekt is mambo ook een erg mooi CMS maar heeft minder mogelijkheden qua rechten ed dan waar jij naar vraagt.

In typo3 heb ik 5 levels voor rechten gemaakt maar dit kunnen er erg gemakkelijk meer worden als je dat nodig hebt.

Admin
Redacteuren per vereniging > kunnen bewerken
Redacteuren voor een groep bv nieuws of forum> kunnen bv alleen nieuws of forum bewerken
Bestuurleden > beschermde pagina's, kunnen 1 level dieper kijken als leden, niet bewerken
Leden > beschermde pagina's, niet bewerken
en de publieke pagina's hou je nog over > publieke pagina's

tevens heb je nog ongeveer paar 100 extensies voor van alles en nog wat.

Dit is mijn site in typo3( layout word nog aangepast:) )
Je kan ook op een pagina van mijn site kijken voor meer links over typo3

Als je dit wat lijkt zou ik nog even wachten tot versie 4 officieel is vrijgegeven, dat is over een paar week.

succes met je keuze in elk geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan