Goede 16-bit browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avengers

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Hallo Iedereen,

Ik ben op zoek naar een goede internet browser voor Windows 3.11, ik heb al een hoop browsers geprobeerd maar tot nog toe geen success, een hoop websites laden gewoon niet.

Nu weet ik dat Opera een hele goede browser is voor oudere systemen, maar die werkt niet omdat ik Win32s (32-bit extensie for Windows 3.11) heb geinstalleerd.

Het liefst wil ik een browser die op een diskette past en redelijk snel werkt. Minimaal wil ik er Gmail mee kunnen uitlezen.

Groeten

3.11... mijn god man, toen bestonden javscript en css nog niet eens. Ik betwijfel heel sterk of je een browser gaat vinden die op W 3.11 werkt en goed moderne sites weer kan geven. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, hier kun je oude versies vinden van Opera. Maar zelfs de oudst beschikbare versie is van na windows 3.11.

Waarom wil je dit trouwens?

Ik heb een hele oude laptop die ik gewoon als hobby zo veel mogelijk wil laten doen, en daarbij zit ook internetten. ;)
Er zijn wellicht browsers van Opera die op Windows 3.11 werken (de 3.x serie) maar door Win32s werkt de browser niet. (Bij installatie word ik gewaarschuwd dat Opera niet getest is met Win32s, daarna gaat de installatie door maar als ik op het Opera Icoontje klik krijg ik een Win32s melding: Error opening file: Invalid format. Dit betekent normaal dat een 32-bit programma voor Windows 95 of later geen .reloc tables heeft, maar Opera 3.x is toch echt een 16-bit programma.

Op dit moment staat er een oude versie van NCSA Mosaic op, maar dit is hetzelfde als geen internet. ;) (Google bijvoorbeeld krijg ik de source te zien in plaats van de eigenlijke pagina).

P.S. Als je dacht dat Windows 3.11 al oud was, ik heb ook nog een 086 laptop met Windows 3.0. :D

Je kunt proberen een oude versie van Lynx te vinden, maar dan krijg je alleen tekst.

Ik heb niet echt afbeeldingen nodig (zijn traag en weergeven toch niet goed met 16 grijstinten) dus ik zal eens kijken.

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan