Goede aankoop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb 2 2e hands pc`s gezien en vraag me af of het qua prijs en mijn eisen een goede aankoop zou zijn.
Hij zal gebruikt worden als 2e computer door mijn digi-beet ouders. Die totaal nog niks van computers af weten, maar zelf willen leren surfen en muziek luisteren en op cd kunnen zetten.
En door mijn broertje, die wel kan surfen en verstand van muziek downloaden, luisteren en branden heeft en er ook games op wil spelen. Slechts een enkele keer en geen "zware" games.
Ik ben zelf nog in bezit van een goede cd brander.

PC 1

Ik heb een mooie computer te koop, er staat net opnieuw Windows XP-PROfessional met een heleboel extra software op, een backup en een (bootable) cd-rom met Norton Ghost.
Je kunt als optie extra geheugen kiezen.
Het is een ideale computer waar je snel op kunt internetten, films bekijken, msn messenger chatten, typen en nog veel meer.
Omdat er al een virusscanner etc. opstaat zult u geen problemen krijgen. Wanneer u de computer later weer helemaal zo wilt maken als hij nu met de software(programma's) is, hoeft u alleen maar de cd-rom in de computer te doen, de computer aan te zetten en het backup bestand te sellecteren en hij is weer als nieuw.
Dit is een echte no-problem computer.
HARDWARE:
-Pentium III 700mhz
-128mb SDRAM (196mb= + 12 euro, 256mb= +20 euro)
-10,6GB Seagate Harde Schijf (4gb+6,6 gb partitie met backup)
-onboard video/netwerk en geluidskaart
-Intel moerboard
-48x en 12x Aopen cd-rom speler
-diskette drive
-voeding etc.
-mini ATX tower
inculsief: Toetsenboard en Muis.

PC 2

-monitor
-printer
-scanner
-cd brander
-256 mb geheugen
-boxen
-kan zo op internet
-2 usb poorten
-667 mhz

en de prijs / prjzen zijn.............?

Niets zeggen, ik doe een bod zoals ik de waarde van die machine(s) zie:

pc1: maximaal (!) 100 euro
pc2: (voor zover dit al een pc te noemen is) maximaal (!) 50 euro.

Dat OS gedoe over cdrom erin etc. etc. is fraai, maar betreft het een hartstikke illegale OS of betreft het een recovery disk van bijv. een fabrikant als Dell / Compaq etc. etc.?

Het viruszinnetje is m.i. kul, want een virusscanner is al verouderd op het moment dat zijn meest recente update (signaturefile) gedownload is. Dat virus gedoe heeft dus alleen zin als er ook een licentie bijgeleverd wordt en die licentie ook nog eens minimaal een maand of wat "loopt".

enne, dat onboard VGA kaartje, is dat een zogenaamde shared memory kaart?

Laatst bewerkt:
nog een aanvullinkje,

als je bijvoorbeeld op de marktplaats wat rondsnuffelt, zul je verrast zijn over wat je van 150 tot 300 euro allemaal aantreft -> iig machines die qua kloksnelheid minimaal 2x zo snel zijn als die je noemt, m.a.w. als de prijs voor pc1 80 euro is, dan doe je goede zaken en als de vraagprijs voor nummer 2, 45 euro is, eveneens (dan heb je 2 leuke machines voor het basicwerk)
Btw. bij no.1 zit geen monitor.

Laatst bewerkt:
@ halsangel: Die vraag had ik net ff gemaild, en wacht nu op antwoord dus.
Maar ach, hoeft niet zo heel groot te zijn.
Denk dat 20Gb al wel groot genoeg is, en 10Gb misschien ook al wel.

@ Pasja:
Pc 1 kost 150 euro En ik heb zelf een goede virus scanner maar wou eens oefenen met gratis scanner...AV heette die dacht ik.

Pc 2 is 125 euro.
Heb nog nadere info gevraagd

voor dat geld zou ik de aanbiedingen van de lidl maar afwachten.
€ 250 voor die twee dingen.......nee dank je wel.

MisterDennis zei:
@ halsangel: Die vraag had ik net ff gemaild, en wacht nu op antwoord dus.
Maar ach, hoeft niet zo heel groot te zijn.
Denk dat 20Gb al wel groot genoeg is, en 10Gb misschien ook al wel.

@ Pasja:
Pc 1 kost 150 euro En ik heb zelf een goede virus scanner maar wou eens oefenen met gratis scanner...AV heette die dacht ik.

Pc 2 is 125 euro.
Heb nog nadere info gevraagd

Vind ze ook aan de hoge kant, deze prijzen, zou het niet doen.
Zie ze vaak op die discount beursen vanaf 75 euro, voor een Plll 600 mHz.

Ter vergelijking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan