Goede afzender bij beantwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo,

Kennis van mij heeft twee bedrijfjes met een eigen website en emailadres.
Mailtjes van beide bedrijven komen binnen in Outlook, maar als hij nu een mailtje wat binnengekomen is op b.v. info@bedrijf a.nl, beantwoordt wordt de afzender info@bedrijf b.nl
Dit komt waarschijnlijk omdat info@bedrijf b.nl als standaard staat aangegeven.
Wanneer hij, handmatig, voor info@bedrijf a.nl kiest wordt het mailtje niet verzonden.

Mijn vragen nu;

Hoe kan het dat hij niet kan kiezen voor het verzenden met info@bedrijf a.nl
Is het mogelijk om mailtjes automatisch vanuit de goede afzender te versturen en hoe stel ik dit in?

Vrgr
Johnny

Hallo Koenie,

Om te beginnen: gaat het nu om Outlook Express, onderdeel van Internet Explorer, of gaat het om Microsoft Outlook, onderdeel van Microsoft Office?

Als het om MS Outlook gaat, welke versie van MS Office wordt er gebruikt en welke versie van Windows. Is er sprake van een Windows (Exchange) Server? Deze gegevens spelen een rol bij het bepalen van het antwoord.

Edit: MS Outlook heeft een zeer gedegen Help-file.

Laatst bewerkt:
Hoi Boeing,

Misschien overbodig maar het gaat om Oulook Express, want als het om Microsoft Outlook had gegaan had ik de vraag in dat forum gesteld:) :thumb:

Verder heb ik geen idee of er sprake is van een windows exchange server, zal dit na vragen.

Koenie:eek:

Ik ben op het verkeerde been gezet omdat je het had over Outlook en informeerde voor een kennis met twee bedrijfjes. Dan ben ik geneigd te denken aan MS Office. Prettig dat er nu geen misverstand meer is. :thumb:

Heeft ie voor alle2 de adressen wel een apart account aangemaakt in OE ?

Hoi,

even navraag gedaan;

er is geen sprake van een windows exchange server.

en hij heeft voor beide adressen een aparte account aangemaakt.

Koenie

Dan moet hij er in Outlook Express op letten, dat hij voor hij een nieuw bericht gaat verzenden,

bovenin het venster de mogelijkheid heeft de afzender te kiezen.

Zie voorbeeld.

outlexx1sh.jpg

Yep je moet een keuzevakje zien waaruit je kan kiezen

Hoi Boeing en hehe,

De kennis is zo blij als een klein kind met jullie hulp.

Namens hem hartstikke bedankt.

gr.
Koenie

Mooi dat iedereen weer tevreden is.
:cool:

grtz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan