Goede antivirus-software

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hoi, ik wil een nieuw antivirus programma op mijn pc zetten, maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Kunnen jullie mij goede raad geven?

Ik wil het liefst gratis.

Alvast bedankt, xp2

AVG Free of Microsoft Security essentials (is dus van microsoft zelf). Als je niet houdt van koop deze upgrade voor betere bescherming etc. moet je niet AVG nemen maar Microsoft Security essentials, die vraagt daar niet om en heeft ook geen betaalde versies. Ik persoonlijk gebruik altijd een van deze twee en hebben voor mij altijd goed gewerkt.
Succes.

Oké, hartijk bedankt! Ik heb wel Norton Internet Security maar die kan ik ook dan nog verlengen.

gast0561 heeft gelijk.

AVG Free Edition is een hele populaire virusscanner AVG free edition is voor gebruikers gratis te downloaden en gebruiken.

Nieuwe virusupdates zijn snel beschikbaar, waardoor uw computer altijd beschermd blijft tegen de laatste virussen en andere kwaadaardige programma's. Dit freewareprogramma van AVG zal uw systeem niet of nauwelijk vertragen omdat het weinig computergeheugen gebruikt. Helaas bevat de gratis versie van deze virusscanner geen functie om uw inkomende en uitgaande e-mail te scannen op aanwezige virussen in de bijlagen. Voor deze functie moet u één van de betaalde versies aanschaffen.

over "Microsoft securety essentials.

Ondanks dat deze virusscanner door de makers van Windows zelf wordt aangeboden komt deze toch niet altijd goed uit de bus bij tests van veiligheidssoftware. In een test van AV-Test in januari 2013 scoorde Security Essentials beneden het gemiddelde. Microsoft heeft in een reactie laten weten het niet met de testresultaten eens te zijn.

Security Essentials kan alleen geïnstalleerd worden op een PC met een legale versie van Microsoft Windowsd it programma probeert zich te onderscheiden van andere virusscanners door weinig geheugen en schijfruimte te gebruiken. Security Essentials is daarom ook geschikt om op oude computers of laptops te draaien.
als je wild scannen kan je kiezen tussen een handmatige snelle scan of een uitgebreide scan op virussen, spyware en andere gevaren. Ook kan een vaste dag en tijdstip worden ingesteld waarop Microsoft security essentials wekelijks of dagelijks een scan moet uitvoeren.
Microsoft security essentials biedt iets wat AVG niet heeft: geen bescherming voor uw inkomende en uitgaande e-mails.dit heeft microsoft security essentials wel Wat wel een groot voordeel is ten opzichte van andere software is dat Security Essentials geen pop-ups of andere meldingen laat zien die je moeten motiveren om een betaald pakket aan te schaffen Bij de meeste andere gratis virusscanners is dat namelijk wel het geval

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedendag, ik heb jullie antwoorden gelezen. Ik heb nu Security Essentials. Maar mijn oom had het over McAfee. Is dat ook een beetje te vertrouwen of is dat af te raden?

Groeten, xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan