Goede cms vervanging voor typo3

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Beste forumleden,

Ik ben een website aan het bouwen. Nu zoek ik een goed Content Manage System, ik heb wordpress geprobeerd. Via artisteer is het makkelijk om thema's te maken, maar niet als ik al een html bestand heb. Ik wil de website graag naar eigen inzicht inrichten, dus zonder de beperkingen van artisteer.

Ik heb dus een website in Html gebouwd, nu wil ik hier een cms aan koppelen.

Typo 3 bevalt mij prima, makkelijk in gebruik en zeer makkelijk pagina's aanmaken en bewerken, alleen ken ik alleen maar de html en css scripts, géén typoscripts dus.

Welke CMS kan ik goed gebruiken voor een commerciele site, die zonder de kennis van php, goed in gebruik kan genomen worden.

Ohja, Joomla kom ik niet zo goed uit. (snap ik niet)

Het is de bedoeling dat ik deze website voor een familielid bouw (nee het is vrijwillig) Daarom moet de CMS duidelijk zijn in het toevoegen en bewerken van pagina's

Alvast bedankt,

MVG gast0171

e107 is een vrij simpel systeem wat je goed kan aanpassen.
deze heeft vele support websites en ook een nederlandse (e107.nl)

Het systeem is geheel gratis en thema's en plugins overal verkrijgbaar.

Ik heb dus een website in Html gebouwd, nu wil ik hier een cms aan koppelen.

Dat gaat sowieso niet lukken.
Een bestaande website aan een CMS koppelen kan niet.

De 'look' van een bestaande website nabouwen als een template voor een CMS zou eventueel wel kunnen,
maar daar heb je wel wat meer achtergrondkennis en ervaring voor nodig.

Ok, maar dan word het lastig en blijf ik alsnog bij e107 omdat je alles relatief snel zo kan krijgen als jij wil.
Of je begint je eigen cms, dat heb ik ook gedaan, een leuke uitdaging

E107 is inderdaad wel wat ik zoek.

Werkt prettig, en is niet moeilijk

Alleen, uit welke elementen bestaat Theme.php

zodat ik zelf een thema kan maken.
Het is dan de bedoeling dat elke pagina er qua uiterlijk hetzelfde uitziet, alleen de inhoud moet uiteraard verschillen:D

Moet ik deze net als in een html file beginnen met
<html>
<head>
<title>TITEL</title>
<link href="LINK NAAR CSS" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>

</body>
</head>
</html>

Of heel anders?

zo ja, is er voor mij dan een Nederlandse uitleg beschikbaar?

Alvast bedankt,

GR gast0171

Beste,

Ik heb nu cushy cms gevonden, werkt op zich niet moeilijk zonder php. Alleen niet helemaal wat ik zoek.

Bestaat er een cms die ik kan gebruiken zonder php kennis en alleen html en css kennis?

Ik maak de website voor iemand anders in html + css dus het is de bedoeling dat die 'iemand' ook deze website kan bewerken, vandaar de cms.
Echter ken ik alleen html en css en php is voor mij onbekend. Om die 'iemand' nu in html te laten aanmodderen is ook niks toch?

dus vandaar deze vraag (alweer, of moet ik hem opnieuw posten en deze op opgelost zetten?)

Alvast bedankt.

GR gast0171

1. Een CMS zou je moeten kunnen gebruiken zonder enige kennis van html, css, php.
  2. Kennis van deze talen kan desnoods van pas komen bij het finetunen of aanpassen naar eigen smaak
  3. Een bestaande website in een CMS gieten kan niet.
  4. Cushy CMS? In plaats van Wordpress of Joomla of Drupal of Typo3? Hmmmm....

Het probleem is dus dat ik een eigen ontwerp heb gemaakt. Deze wil ik dan kunnen gebruiken met een cms, ooit een kant en klare typo3 even moeten beheren, dit werkt wel fijn. Alleen het opzetten van een template hierin kan ik niet. want ik weet niet hoe het moet.

Dus weet iemand een cms die commercieel gebruikt mag worden, in elkaar gezet kan worden met een handleiding en/of zonder php kennis?

Alvast bedankt,

Ik snap dat je graag met je eigen ontwerp wilt werken.
Is er ergens een site te zien waar je jou ontwerp op gebaseerd hebt?

De meer bekendere open source cms-en, zoals hierboven genoemd, kun je zonder enig probleem commercieel gebruiken.
En er zijn zoooveeeeel templates beschikbaar. Voor elk soort site en voor elke gelegenheid.

Kun je een klein tipje van de sluier oplichten over het doel van de site?
Sport, commercieel, auto's, woninginrichting, stamboom, dieren?

@tescman,

De site is voor een oom van mij, een zzp'er die graag een digitaal visitekaartje wil hebben zeg maar.
de site is lichtelijk gebaseerd op http://www.devriesverburg.nl, alleen dan zonder die php slides zeg maar.

Nu kun je met cushy cms dacht ik gewoon en class="cushycms" toevoegen aan de division die je wilt bewerken. Het probleem is alleen dat deze cms online staat op een andere website en volgens mij niet gewoon te installeren is.

Ik zoek dus eigenlijk een cms zonder php met zoiets als class toevoegen aan de documenten die je wilt wijzigen, dat zou ideaal zijn.

gr gast0171

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan