Goede configuratie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

langeJo

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer en dacht aan volgende configuratie :

processor : Intel Core i5 750
moederbord : Asus P7P55D
geheugen: 6GB DDR3 1333mhz
grafische kaart: Powercolor HD 5770 1GB PCIe
hard disk: WD 1TB SATA2 64mbt greenpower
kast: Antec Three hundred
voeding: Antec BasicPower 550W
DVD: Samsung DVD Writer SATA
Besturingssyteem: Windows 7 Premium NL oem 64b

Het is de bedoeling om af en toe wat aan 3Dgaming te doen alsook misschien 3D creatie (Blender).

Is de voeding voldoende?
Is de standaard processorkoeler voldoende?
Geeft de grafische kaart extra koeling nodig?
Gaat de koeling in het algemeen voldoende genoeg zijn?

Bovendien wil ik een systeem dat ik binnen een 3tal jaren zou kunnen upgraden om weer een beetje in het nieuw te zitten.
Wat raden jullie mij dan aan? Een crossfire-compatibel systeem of een systeem met slechts 1 grafische kaart? Anders bepaald, is het financieel- en prestatiegericht beter om binnen een 3tal jaar een tweede grafische kaart er in te stoppen, of kun je dan beter de huidige grafische kaart vervangen door een nieuwe krachtigere kaart? In het geval van crossfire, is mijn configuratie er voor geschikt?

Graag wil ik ook een systeem dat niet al te luidruchtig is, heel stil hoeft dan ook niet.

Graag uw advies,
thanks,
langeJo

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

1 Voeding is voldoende voor 1 kaart
2 een standaard processor koeler is voldoende maar 1 zoals deze bv. zal rustiger zijn en wat beter koelen.
3 over het algemeen is dat wel voldoende
4 bedoel je hier de case koeling mee ? zo ja ik weet niet hoeveel en welke je hebt
5 En ja of je dit na drie jaar nog kan upgraden en of dat nog de moeite is tegen die tijd is moeilijk nu te zeggen maar met de huidige snelheid van vernieuwingen zal dat wel tegenvallen.
voor crossfire zal je voeding een beetje ligt zijn maar je moederbord ondersteund het wel maar ook hier geldt de vernieuwingen gaan hard

Laatst bewerkt:
bedankt,

Ik bedoel de koeling binnen in de kast, heel het systeem dus.

Wat raad je mij aan? Een duurdere 600+W voeding (wellicht ook duurder in verbruik) kiezen om er binnen enkele jaren eventueel een tweede grafische kaart bij te steken, of het bij deze voeding laten en binnen enkele jaren de grafische kaart eventueel te vervangen door een krachtigere grafische kaart?

Hoi,

Ik zou het laatste doen want bv de 5000 serie van ati kan je niet in crossfire zetten met de 4000 serie en daar zal je dan ook tegen aanlopen althans de kans daarop is groot

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou het laatste doen want bv de 5000 serie van ati kan je niet in crossfire zetten met de 4000 serie en daar zal je dan ook tegen aanlopen althans de kans daarop is groot

5000 serie van ati kan je wel degenlijk in crossfire zetten met die voeding
HD5770 is erg zuinig

je kan een HD5850 met een 600W voeding in crossfire zetten

en antec is een A merk voor voedingen
grote kans dat dat gewoon werkt

Laatst bewerkt:
5000 serie van ati kan je wel degenlijk in crossfire zetten met die voeding
HD5770 is erg zuinig

je kan een HD5850 met een 600W voeding in crossfire zetten

en antec is een A merk voor voedingen
grote kans dat dat gewoon werkt

Hoi Firestorm,

ik had het over de type's ati kaart die je niet samen kan plaatsen in crossfire maar ik vind de voeding ook aan de krappe kant maar inderdaad je zou het kunnen proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan