Goede defragmentatie software

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Wat is goede defragmentatie software? Ik ken het standaard programma in Windows, maar dit duurt een eeuwigheid. Ook Speeddisk van Norton werkt zeer traag. Zijn hier snellere (en wellicht gratis ;-)) programma's voor?

Bedankt,

Jacco

Als ik defragmenteer dan doe ik dit in de "veilige modus".
Dit gaat al een stuk sneller dan de normale modus over het algemeen.

Ik gebruik zelf perfectdisk. Niet gratis, maar je kunt een trial ophalen om het te proberen. Overigens, als het zo langzaam gaat, vergeet niet je antivirus en andere programma's in de taakbalk af te sluiten. Dat scheelt een heel stuk.

Regelmatig defragmenteren lost ook vaak al wat op qua snelheid van de defragmentatie. Ik gebruik zelf Q&Q Defrag, kan het fijn op de achtergrond doen en automatisch.(niet gratis)

defragger(defragmentatie programma)

Probeer het eens met Diskeeper V.10 (15 dagen trial). Deze kun je instellen om in actie te komen zodra je screensaver inschakelt. Als dat vaak gebeurt bij je, ben je altijd glad.

Je kunt ook bij www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml System Page Defragmenter downloaden. Gratis en defragmenteert ook geopende systeembestanden. Deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Jaap
:thumb:

Ben hier ook erg te spreken over diskeeper, werkt erg goed en snel.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan