goede digitale compactcamera van rond de �200,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

fspilot221

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een goede digitale camera van ongeveer €150,- tot €250,-.
Ik kwam de canon powershot sx220/230 HS tegen en die camera leek perfect voor mij.
de canon sprak mij vooral aan omdat het een goede optische zoom heeft (14x), mooie foto's en filmpjes maakt en omdat het leuke effecten heeft zoals miniatuur en een fish-eye functie. Ik had veel positieve reviews gelezen maar wat ik jammer vond was dat de accu niet zo lang mee gaat. Om die rede ben ik verder gaan zoeken want de accuduur was een belangrijk punt voor mij. Ik heb nog niet een goed alternatief tegen kunnen komen, dus ik dacht dat ik het beter op dit forum kon vragen.
Mijn vereisten zijn als volgt:
- +/- 10x optische zoom (het liefst minimaal 10x optische zoom)
- goede fotokwaliteit van rond de 12 megapixel
- HD video van goede kwaliteit met stereogeluid (ik koop deze camera vooral om te filmen, dus het liefst 1080p)
- het mag niet meer dan 250 euro kosten xD.
- extra effecten zouden ook leuk zijn (met name miniatuur effect, maar canon is één van de weinigen die dat effect heeft)
- en natuurlijk een goede accuduur ;)

Ik hoop dat iemand hier alternatieven kan opnoemen, maar het liefst zou ik gewoon de canon powershot sx220 nemen dus als iemand ervaring met die camera heeft hoor ik het graag. :thumb:
Bij voorbaat dank
MvG,

Laatst bewerkt:
Je vraagt nogal wat zeg.
Maar ik zou het andersom doen.
Je maakt vooral video's
waarom geen videocamera kopen.
Deze kunnen allemaal foto's maken,zelfs terwijl je filmt.
Miniatuur effecten kun je heel gemakkelijk met photoshop bewerken.
Accuduur van een videocamera is ook beduidend meer,omdat je voor deze camera's heel grote accu's erbij kunt kopen.
En daarbij is een tweede reserve accu onontbeerlijk.

Hallo Palomino,

bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb zelf ook een tijdje zitten denken om ipv een fotocamera een camcorder te kopen, maar na wat "onderzoek" (filmpjes op youtube bekeken van cams van ongeveer 250 euro ) heb ik toch geconcludeerd dat digitale fotocamera's van die prijs betere kwaliteit (filmpjes) leveren dan digitale videocamera's. Dus met andere woorden, wil ik een goede digitale videocamera dan moet ik misschien het dubbele uitgeven.
Als ik fout zit en er wél goede digitale videocamera's zijn van ongeveer 200 euro, dan hoor ik het graag :thumb:

Nee,je hebt gelijk,je zit dan aan de dubbele prijs.
Maar de filmpjes van een fotocamera halen het niet van een echte HD camcorder.
Ik heb zelf een JVC Everio GZ-HM 845 om de kleinkinders te filmen.
Echt prachtig beeld.
Maar er zijn ook wat goedkopere jvc's

Bedankt voor de link!
De enige camera's waar ik naar gekeken heb zijn de JVC GZ-HM435 en de -HM445, die vallen in mijn prijs klasse. Deze camera's had ik al eens eerder bekeken maar de kwaliteit is niet zo goed als bijv. die van de canon powershot sx220 HS imho :P De beelden van de 2 JVCs lijken me wat grijzer en minder levendig dan bijv de canon hier boven genoemd. Ook ziet het beeld er een beetje onscherp uit tijdens het bewegen van de hm445, zoals hier te zien is:
http://www.youtube.com/watch?v=wbnAeRTo70E
Maar aangezien ik 14 ben is mijn budget niet zo groot , dus ik heb ook niet meer te besteden dan 250 euro, dus een goede camcorder zal ik niet kunnen kopen, anders had ik dat wel gedaan :P
Maar toch bedankt voor de reacties!

Consumenten misleiding.
You tube is geen maatstaf.
Camera stond ook niet op beste kwaliteit.
Onderaan commentaar staat ook iets van iemand die het origineel had gezien.
Dit was beduidend beter.
Dus laat je niet misleiden door you tube.
Ga desnoods een keer naar een winkel waar ze een demo model hebben.
Bovendien als je genoegen neemt met de zeer matige film kwaliteiten van een compact fotocamera,dan kan de kwaliteit van een echte HD camera alleen maar meevallen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan