Goede draadloze verbinding en toch geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
104
Beste luitjes,

Via een router verbonden met mijn pc en via een ingebouwde wireless lan-card in mijn notebook gebruik ik daarop internet.

Momenteel heb ik een volledig herstel gemaakt van mijn hardeschijf op mijn NOTEBOOK.
De ingebouwde kaart kon mijn router vinden en de verbinding was zeer goed, hoewel deze af en toe uitviel. Waarschijnlijk omdat andere verbindingen uit de buurt stoorden.
Na herstel kwam de verbinding weer terug.

Nu ben ik Norton Internet Security aan het installeren en heb daarbij de Windows firewall uitgeschakeld.
Onderin rechts wordt bevestigd dat ik een zeer goede verbinding heb en tóch kan ik géén internetverbinding maken. Als ik de verbinding wil herstellen krijg ik een mededeling op het scherm: "De volgende actie wordt ondernomen: Het IP-adres vernieuwen". Na lang zoeken wordt de sessie afgesloten met de mededeling: "Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het IP-adres vernieuwen".
Als leek weet ik echt niet hoe ik hier mee verder moet, want NIS is ook nog niet eens volledig geïnstalleerd, daar ik de registratie en activatie van het product nog niet rond heb (bij gebrek aan verbinding) en kan in dit programma dus ook nog niets veranderen.

Mijn notebook heeft als besturingssysteem Windows XP Home SP2. Welk kaartje er ingebouwd zit kan ik niet achterkomen. Vermeldingswaard misschien is dat ik geen storingen bij Apparaatbeheer heb en daarin de volgende 3 netwerkadapters kan ontdekken, t.w. de 802.11g Mini PCI Wireless Network Adapter, de 1394-Netwerk Adapter en de VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter.

Mijn PC heeft als besturingssysteem Windows XP Prof. SP2. Ik ben aangesloten op de kabel en gebruik als router de Linksys Wireless Acces Point Router BEFW 11S4.

Ik hoop dat jullie aan de hand van deze gegevens de diagnose voor mij kunnen stellen.

Al vast hartelijk dank voor de genomen moeite.

Gert01
 
Probeer eens Winsock XP FIX.
Even kopiëren / plakken in Google, downloaden, run!
 
Winsock XP FIX; de probleemoplossing

Hartelijk bedankt Dick. Het was de oplossing!!
''k Heb tevens genoten van deze site waar nog tal van andere mooie programma's stonden.

Nogmaals mijn dank!

H.gr.

Gert01:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan