Goede driver voor AH4650 AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Ik heb hier een nagenoeg vers geinstalleerde XP Prof 32-bits PC staan. Alle Updates van XP geinstalleerd.

Nieuwe videokaart in de PC: AH 4650 512 Mb op AGP-slot.

Met de meegeleverde drivers op de meegeleverde CD draait de kaart prima.

Maar... video (bewerkings)programma's als Mediaplayer en Subsync (voor ondertiteling synchronisatie) sluiten vanzelf af bij geopende grotere bestanden. Dit afsluiten gebeurt wanneer je (bijv) met de schuifregelaar een stuk verder in de film wilt kijken. Dus het afspelen op zich gaat wel goed, maar het programma sluit wanneer je "een stuk verder op" in de film wilt "kijken".

Het afsluiten gaat gepaard met de bekende mededeling "...er is een fout opgetreden enz...".

Wanneer ik de AH4650 deinstalleer doen de videoprogramma's het wel goed.

Ik heb de "hotfix" (25-08-2010 versie 8.771.0.0) van ATI met driver al geinstalleerd (na deinstallatie van de eerdere driver). De kaart draait daar ook prima op, maar het probleem met de crashende videoprogramma's is dan ook weer terug.

Herkent iemand dit probleem? Iemand een idee voor een oplossing?

Als games wel lopen en het alleen mis gaat bij filmpjes ligt het mogelijk aan de codecs
Link
(kleine link vlak onder download)
Bij twijfel kun je 3dmark proberen.
Als de pc daar doorheen loopt ligt het vrijwel zeker aan de codecs.

mvg Leo

Bedankt. Na de installatie van het codec-pakket doet de Mediaplayer het goed. Ik kan nu grote filmbestanden afspelen én in de film "verspringen/zoeken" zonder dat het programma wordt afgesloten. :thumb:

Subsync (voor synchronisatie ondertiteling) blijft wel de beschreven problemen houden.

Mocht iemand hier nog iets op weten hoor ik het natuurlijk graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan