Goede externe harddisk voor zowel Vista als XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saber64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Hallo,

Ik ben van plan een externe HardDisk te kopen, maar ik heb er zelf niet zoveel van die dingen.

Nu is mij al aangeraden om een externe HardDisk te nemen met USB voeding gezien die makkelijker te vervoeren zijn en ook practischer zijn voor laptops.

Hier heb ik een lijstje van dingen waaraan de externe HardDisk moet voldoen voor mij:

• Hij moet compact zijn
  • Hij moet stevig/goed zijn
  • Hij moet USB voeding hebben
  • Hij moet 200 Gb of groter zijn
  • Hij moet zowel op Xp als op Vista kunnen werken

Mijn vraag is of jullie mij kunnen vertellen welke HardDisk ik dan het beste zou kunnen kopen en dus voldoet aan mijn "eisen"?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ja op zulk soort sites heb ik al eens rondgekeken en het viel mij op dat daar weinig reviews zijn van HardDisks zonder externe voeding.
Daarnaast staat haast nergens aangegeven of ze op zowel windows Xp en op Vista werken.
Maar op kieskeurig.nl is het naar mijn mening ook nog zo dat er door de site zelf ook zeer weinig of onjuiste informatie word gegeven over het product.

(even een voorbeeld van onjuiste informatie: het lijkt me zeer bijzonder als ze een HardDisk van 500 Gb kunnen maken die maar 1 gram weegt)

Nog bedankt voor het advies, maar hier ben ik helaas niet mee geholpen

Mijn advies zou zijn een externe harddisk MET eigen voeding. Misschien wel wat minder compact te vervoeren, maar werkt wel altijd, ook op PC's met te weinig spanning op de USB poorten!

Een welke? Maakt in principe niets uit. Wat ik gedaan heb is gewoon een losse externe harddisk case met voeding kopen (17,50 euro) en daar de schijf in gedaan die ik hebben wilde...

Eh

Hallo ik heb al bijna 8 maanden geleden een externe harddisk gekocht van ELEMETS (western digital) toen was hij nog 100 euro en het is 500gb. nu betaal je er nog maar iets van 80 euro voor.
Maar deze werkt perfect op vista en xp zelfs op mac en linux.

gr Marijn:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan