goede freeware om gescande file (pdf) om te zetten naar Word of pdf klassiek

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
ik zoek een degelijke freeware om een gescand doument (pdf) om te zetten in word evetueel in de klassieke pdf. Kan een lid mij een paar aanwijzen, aub

Mvg
Audass

Een PDF bestand kan je gewoon in Word importeren.
Wat bedoel je met "de klassieke pdf"?

de pdf die we normaal ontmoeten en waarvor tientallen converters bestaan. Ik dacht dat het formaat voor een gescand document verschillend is ??

PDF is PDF.
Er kan wel een verschil zijn tussen een scan als plaatje of een scan als tekst, met OCR.

Laatst bewerkt:
sommige programma's vermelden duidelijk dat ze OCR gebruiken . Is dit beter voor de omzetting?
Mvg
Audass

Dat heeft niets met beter of slechter te maken maar met wat je met de PDF wilt doen.
Als het een plaatje is kan je er niets anders mee dan deze alleen tonen.
WIl je tekst kunnen wijzigen dan moet je OCR gebruiken.

Laatst bewerkt:
@djutoch
Geen flauw idee of dit voldoende is,want ik gebruik al jaren de betaalde versie.
https://www.ascompsoftware.com/en/products/textr/tab/description

Het komt bij mij heeeel weinig voor dat ik OCR vanuit plaatje-in-pdf nodig heb. Inmiddels heb ik een online OCR tool gevonden. Simpel maar het doet precies wat ik nodig heb.

In Free Online OCR heb ik het bestand geüpload en dit ingesteld. Daarna kan ik per pdf-pagina de tekst eruit halen.

1733078950475.png

P.S. uiteraard upload ik geen privacy gevoelige gegevens :p

Houd er wel rekening mee welk documenten je richting de cloud stuurt. Vooral bij gratis diensten. Je hebt geen contract met ze en je weet niet wat ze met de inhoud doen.

@RogerS Je hebt gelijk. Volgens mij is gratis software nooit gratis, het gaat altijd ten koste van iets :confused: Ik zal op zeker uitkijken wat ik upload.

edit: Met open-source uitzonderingen, bijv. Linux, Gimp en LibreOffice.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan