Goede gamelaptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

warheart44

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hoi beste mensen!

Ik ben aan het sparen voor een laptop waarop ik goed kan gamen. De maximale prijs is €1200 euro... Mijn richtlijn is dat ik er The Elder Scrolls: Oblivion goed op kan spelen... :D
Dus vooral de processor en de videokaart zijn belangrijk lijkt me...

Iemand tips?

Mvg,
Bas

Gamen op een laptop voor 1200 Euro is toch redelijk beperkt. Zelf heb ik een een goeie laptop dacht ik zelf, maar bijv. C&C 3 kan ik toch echt niet volop draaien, terwijl me dat op mijn oudere pc toch wel kan. Als je echt wil gamen kun je beter een pc voor 1200 Euro aanschaffen.

Mijn laptop:

Intel Core2Duo T7200 @ 2.0 Ghz
2GB DDR2-667 Mhz
Ati X1600 256MB

De mijne kun je hier vinden: http://www.laptops4u.nl/info/s96jm-q350-1177.html

Is inmiddels afgeprijst tot 1250 Euro.
Met deze kun je dus best aardig een spelletje spelen, maar ik game toch echt liever op een desktop.

Een gamer laptop voor 1200 euro is inderdaad niet echt mogelijk.
Laptops zijn eerst en vooral niet gemaakt om mee te gamen. Als je er dan toch één vindt die deftige prestaties levert zit je al gauw tegen de 2000 euro. Waarbij je dan ook nog eens het nadeel hebt dat een zwaardere grafische kaart ook meer batterij trekt, wat je autonomie ook niet ten goede komt.

Misschien dat ik nog wel één tip heb voor je. Asus is hier blijkbaar op aan het anticiperen en heeft een soort docking station uitgebracht (of gaat dit nog uitbrengen) waarbij je een gewone grafische kaart aan je laptop kan hangen. Het noemt XG Station. Maar deze zijn ook niet goedkoop...

Het lijkt me inderdaad een handige oplossing, maar het zal inderdaad ook niet goedkoop zijn.

Ik heb zelf de hp pavilion game notbook toen de tijd 1800 euro speciaal voor gamen.. maar als je het opweegt tegen een pc is pc 2x zo snel en beter.. ik heb namelijk ook laptop voor sgool moet laptop mee naar sgool... wat jammer is dat ik deze laptop heb is dat idd de grafische kaart me accu opvreet... in de trein opweg naar sgool kan ik maar een falve film kijk zeer vervelend..

ik zou kiezen voor een normale pc als het alleen voor gamen is..

succes met je zoektocht...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan