Goede gamevideokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mee eens mukkel maar zou graag weten waar dit vandaan komt;)

lol verder is ATI even goed als Nvidia de een heeft een betere kaart dan een ander in een bepaalde prijs catagorie
dus om nou te zeggen dat ATI beter is als Nvidia is Bullsh**

verder ben je alleen aan Crossfire gebonden dus wil je 2 kaarten naast elkaar laten draaien dan moet je dus voor ATI kiezen
doe je dat niet dan werkt 1 x Nvidia videokaart ook prima

Laatst bewerkt:
@firest0rm,

Even goed lezen zeg niet dat de 1 beter is dan de ander alleen de 1 bevalt even beter als de ander;) of was dat geen antwoord op mij maar zo bedoeld de ts het ook volgens mij

Laatst bewerkt:
Oh! Dat is stom van mij! Ik las het ooit op een computerforum.

@firest0rm,

Even goed lezen zeg niet dat de 1 beter is dan de ander alleen de 1 bevalt even beter als de ander;) of was dat geen antwoord op mij maar zo bedoeld de ts het ook volgens mij

?
als je weet dat de HD5770 even veel kost als een GTX460 en de GTX460 veel sterker/krachtiger is dan de HD5770 dan ga je tog voor de Nvidia kaart ongeacht of het nou Nvidia of ATI is...

nvidia is net zo goed als ati ook al "bevalt" ATI beter

@ firestorm,

Kan zijn maar het gaat om persoonlijke voorkeur en voor 1 is dat nvidea en voor de ander ati maar zullen beide even goed of slecht zijn.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Heeft black edition nou een kortere levensduur dan een niet overgeklokte videokaart?

@ firestorm,

Kan zijn maar het gaat om persoonlijke voorkeur en voor 1 is dat nvidea en voor de ander ati maar zullen beide even goed of slecht zijn.

tjah dan ben je dus dom bezig...
klinkt meschien hard maar het zijn allebij TOP merken
elke chip is anders ook al hebben ze het zelfde model chip de een gaat eerder kapot dan de ander
en om nu gelijk een merk afte zweren omdat een videokaart het nou niet lekker doet is in mijn ogen gewoon dom

Laatst bewerkt:
tjah dan ben je dus dom bezig...
klinkt meschien hard maar het zijn allebij TOP merken
elke chip is anders ook al hebben ze het zelfde model chip de een gaat eerder kapot dan de ander
en om nu gelijk een merk afte zweren omdat een videokaart het nou niet lekker doet is in mijn ogen gewoon dom

Het enige wat Modag wilt zeggen is dat meningen en smaken verschillen. Ik vind ATI lekkerder om te gamen, ben ik dan dom?

Nope natuurlijk niet.

Topic loopt weer richting de al zo oude "discussie strijd" nvidia vs ATI.
Beide kaarten hebben ieder z'n voor en nadelen.

De 5850 is een super kaartje en daar zul je geen spijt van krijgen.
(Zo'n beetje de tegen ganger van de GTX470)

Ik zou zeggen veel plezier met de 5850 :thumb:
Je krijgt er geen spijt van.

Topic loopt weer richting de al zo oude "discussie strijd" nvidia vs ATI.

ja daarom probeer ik die gedachten ook tegen te gaan...

Ik vind ATI lekkerder om te gamen, ben ik dan dom?

tjah in mijn ogen wel zoals ik al zij het klinkt hard
alle bij de fabrikanten zijn even goed als het gaat om maken van videokaarten
de een doet het beter in een bepaalde prijs catagorie dan de ander
maar jah dit heb ik dus ook al meerdere malen hier gezet ik hou me er verder buiten het is jou keuze

oh en een videokaart smaakt niet... hij werkt of hij doet het slecht elke chip is anders de een doet het 10 jaar de ander begeeft het al naar 3 jaar

Laatst bewerkt:
Och ja in iedergeval heeft de TS een goede keus gemaakt.

De 5850 is gewoon grafisch het sterkst in de prijsklasse < 190,-Ja daar is geen discussie over mogelijk.

De 6850 komt er in de buurt, maar blijft achter de 5850 lopen.

De 6870 loopt gelijk / ietsje sneller als een 5850, maar deze zijn duurder
Vanaf 210,- bij alternate.
Maar als je dan toch iets meer uitgeeft kun je ook een 5870 pakken vanaf 219,- bij Alternate.

Zo zie je dat je snel alweer op de 220,- zit, waar de TS niet op zit te wachten :D

Kortom de 5850 is en blijft de beste keus in dit budget.
:thumb:

@ TS veel game plezier!
Vraag is onderhand wel beantwoordt dunkt me :P

ja daarom probeer ik die gedachten ook tegen te gaan...

tjah in mijn ogen wel zoals ik al zij het klinkt hard
alle bij de fabrikanten zijn even goed als het gaat om maken van videokaarten
de een doet het beter in een bepaalde prijs catagorie dan de ander
maar jah dit heb ik dus ook al meerdere malen hier gezet ik hou me er verder buiten het is jou keuze

oh en een videokaart smaakt niet... hij werkt of hij doet het slecht elke chip is anders de een doet het 10 jaar de ander begeeft het al naar 3 jaar

Ik vind het zelf toch een beetje dom van je dat je zegt dat het in jouw ogen dom klinkt als ik zeg dat ik ATI lekkerder vind om te gamen.

Hetzelfde principe: Jij vindt het dom als ik zeg dat ik patat lekkerder vind dan pizza

Och ja in iedergeval heeft de TS een goede keus gemaakt.

De 5850 is gewoon grafisch het sterkst in de prijsklasse < 190,-Ja daar is geen discussie over mogelijk.

De 6850 komt er in de buurt, maar blijft achter de 5850 lopen.

De 6870 loopt gelijk / ietsje sneller als een 5850, maar deze zijn duurder
Vanaf 210,- bij alternate.
Maar als je dan toch iets meer uitgeeft kun je ook een 5870 pakken vanaf 219,- bij Alternate.

Zo zie je dat je snel alweer op de 220,- zit, waar de TS niet op zit te wachten :D

Kortom de 5850 is en blijft de beste keus in dit budget.
:thumb:

@ TS veel game plezier!
Vraag is onderhand wel beantwoordt dunkt me :P

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om de HD5870 te kopen, maar het is toch weer 30 euro meer en de HD5850 en HD5870 verschillen toch niet enorm veel, althans op het gebied van gamen?

Ik vind het zelf toch een beetje dom van je dat je zegt dat het in jouw ogen dom klinkt als ik zeg dat ik ATI lekkerder vind om te gamen.

Hetzelfde principe: Jij vindt het dom als ik zeg dat ik patat lekkerder vind dan pizza

dat is dus het verschil
als jij geen smaak papillen hebt dan proeft papier net zo lekker als patat
een videokaart smaakt niet!
hij doet wat hij hoort te doen ongeacht merk of model
de een doet het alleen beter dan de ander omdat de chip sterker is
en de een is goedkoper dan de ander

dus ja het blijft dom

heb ik 100 euro koop ik een HD5770 heb ik 130 euro koop ik een GTX460
die HD5770 kan ik ook voor 130 euro kopen maar dat doe ik niet omdat de gtx460 veel sterker is
ik kijk niet naar merk (dat hoort ook niet wil je het beste hebben in je systeem)

het gaat mij om het idee
de kaart die je nu hebt is trouwens prima
maar wil jij echt het beste in je kast dan kijk je niet naar het merk van de videokaart maar naar de spec's
dat is waar het bij de videokaarten om gaat

Laatst bewerkt:
Kijk, ik wil niet zeggen dat je dom bent, maar je schrijft nog steeds iets doms.

Het gaat om meningen. Mijn mening is dat ik ATI lekkerder vind om te gamen, maar jouw mening is dat het jouw niet echt uitmaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan