Ik heb ff snel een mooi systeempje samengesteld, afgestemd op jouw wensen:
4Launch
CPU:
Is een AMD Athlon64 4000+. Dit is geen dual-core, aangezien deze toch te langzaam zal zijn als er next-gen games uitkomen die gebruik zullen maken van dual-core. Testen wijzen zelfs uit dat een dual-core in de meeste gevallen nog langzamer is in de games van nu en straks dan de single-core varianten.
CPU-koeler:
Valt niet veel over te zeggen. Gewoon één van de
betere cpu-koelers van dit moment.
Geheugen:
2gb aan intern geheugen is voor een echte game-pc wel nodig. Games als Unreal Tournament 2007 en Battlefield 2 maken dankbaar gebruik van zo'n hoeveelheid aan geheugen. Tevens heeft dit geheugen een lage cas-latency wat veel snelheid oplevert. Dit te zamen in dual-channel en gaan met die banaan!
Moederbord:
Dit model is echt het neusje van de zalm op dit moment. Diverse reviews hebben uitgewezen dat er op dit moment geen moederbord is die dit model overtreft. Hij biedt gewoon veel waar voor het geld en is echt een must om te hebben als je een high-end game-pc samenstelt. Dit plankje heeft de nVidia nForce4-chipset wat tot nu toe de snelste chipset is die je kan krijgen op een moederbord.
Voeding:
Bij een high-end pc hoort een goede, krachtige voeding en dan zit je bij Antec goed. Dit model heeft stabiele volt-waardes en heeft veel power. Ideaal als je later bijvoorbeeld een 2e snelle videokaart bij wil kopen om in SLI-mode te draaien.
Ik heb er bewust geen videokaart bij gedaan, omdat ik persoonlijk nog ff zou wachten op ATI's R520 die er bij zit aan te komen. Geruchten gaan dat deze de nVidia Geforce 7800GTX ruimschoots zal overtreffen voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Kan je niet wachten, dan is de 7800GTX de beste keus, mede omdat deze als geschikt is voor next-gen games als UT2007.