goede installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom derks

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
ok, mijn pc is dus niet helemaal meer, goed en ik wil er helemaal opnieuw windows opzetten. klopt mijn volgorde?????:confused::

1. een back-up maken van mijn belangrijke bestanden (met ultimate boot cd) en op een externe harde schijf zetten

2. allebei mijn harde schijven formatteren
maar hoe? ik kan mijn computer niet opstarten, dus waar kan ik dat doen?

3. windows installeren (zijn er nog speciale dingen, of moet ik gewoon doorklikken?)

4. alle drivers installeren en de bestanden terugzetten:)

klaar?

heb ik een belangrijke stap overgeslagen? en kan iemand me nog uitleggen HOE ik mijn schijf kan formatteren?:confused:

Je volgorde is correct, maar heb je ook de cd van XP? Die heb je natuurlijk nodig voor het installeren van Windows en formatteren van je schijven.

de cd heb ik, ik heb er meerdere

- xp home
- xp pro
- vista home basic
- vista home premium

welke raad je aan, en hoe moet ik via de windows cd de schijven formateren?

Goedemorgen,

Ten eerste je hoeft in principe alleen de c schijf maar te formateren dat doe je tijdens het installeren van de OS.
En twee als je Vista wilt installeren zal de pc daar geschikt voor moeten zijn je hardware dus.

Modag

Laatst bewerkt:
mijn pc is geschikt, maar ik denk dat ik dan toch maar voor xp ga. bedankt voor de handige handleiding, die komt zeker van pas.

maar weet iemand hoe ik een back-up maak met ultimate boot cd, of met welke andere cd? welke "tool" heb ik dan nodig???:confused:

en iedereen nog de beste wensen:)

ik heb windows opnieuw geinstalleerd. ik moest wel eerst mijn hd formateren. alles doet het weer prima, moetnog wel wat drivers installeren

in iedergeval bedankt voor alle hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan