Goede keuze dit scherm : 17" Neovo TFT F417 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Ik sta op punt om dit scherm te kopen.(490 euro)
Vinden jullie dit een goede keuze.
In Aldi is er echter volgende week dit te koop.

Raden jullie mij de Neovo of de Medion aan?

ik kijk momenteel naar het Aldi scherm (net gehaald in NL) en niets mis mee. Allen de speakers zijn letterlijk waardeloos, maar het beeld is ok!

De Neovo is duurder, maar kan ook tot een hogere resolutie. Het hangt er een beetje vanaf of je daar prijs op stelt.

Geplaatst door Wim1960
De Neovo is duurder, maar kan ook tot een hogere resolutie. Het hangt er een beetje vanaf of je daar prijs op stelt.
Dacht toch niet dat daar verschil op zit,beiden toch 1280x1024 ?

TFT scherm

In ieder geval zit er op de Neovo 0 dode pixel garantie.

Ook niet onbelangrijk lijkt me. :)

Mvg.

Re: TFT scherm

Geplaatst door tron
In ieder geval zit er op de Neovo 0 dode pixel garantie.

Ook niet onbelangrijk lijkt me. :)

Mvg.
Is inderdaad niet onbelangrijk, kun je mij zeggen waar je dat hebt gelezen. Hier spreekt men toch niet van 0 dode pixel garantie, of heb ik het mis ?

0 dode pixels.

Ik heb dat eens gelezen in een pc magazine.

Er stond een pagina grote advertentie van Neovo in waarin ze die 0 dode pixel garantie noemde.

Mvg.

Heb dit ook op forum hier al meermaals gelezen maar vind het toch nergens terug op hun site. :(

0 dode pixels.

Op nun site staat dat het scherm 5 dode pixels mag hebben.

Maar dat geldt voor Europa, misschien gelden er voor Nederland andere regels (kan aanvullende garantie van de importeur zijn)

Ik zou er in de winkel gewoon naar vragen. (de winkelier is per slot van rekening de gene die in eerste instantie de garantie geeft)

Nvg.

De specs van de 19" aldi tft lijken me iets beter dan die van de 17" (contrast 500:1 ipv 350:1, snellere refresh), en je kan hem voor ongeveer de prijs van die 17" neovo hebben. Zelf vind ik 17" iets te klein voor de native resolution van 1280x1024, maar dat kan ook aan m'n ogen en leeftijd liggen... Op een 17" ziet alles er toch wat kleiner uit dan op een 15 tft die gewoonlijk op 1024x768 werkt. Bij een 19" heb je dat probleem niet meer...
Ook schijnt het ( ik heb het zelf nog niet geprobeerd) dat men bij aldi nogal coulant is in het terugnemen van producten... dus als je er mee thuiskomt en hij heeft hotpixels of de kleurenweergave is niet wat je ervan verwacht had, dan kan je dat ding wellicht gewoon teruggeven en geld terugkrijgen of een andere krijgen.

Ook een interessante aanbieding lijkt me de 19" Samsung bij Mediamarkt (Hasselt) voor 666€. Ik heb het niet nagekeken, maar ik vermoed dat die ook nog een Pivot-funtie heeft, wat wel handig kan zijn.

Tenslotte, de aldi's en die Samsung ( en wellicht ook die neovo) hebben geen DVI, maar ik weet niet of je dat belangrijk vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan