Goede keuze? HP Pavilion G6-2205SD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Ik ben van plan om deze laptop binnenkort aan te schaffen maar is dit wel een goede keus?
Ik wil er graag mee Video`s bewerken in HD en games spelen zoals Minecraft, Rose Online, Left 4 dead 2 en andere populaire games.

Is het ook zo dat HP laptops een echte goede kwaliteit hebben want, dat ik niet na een half jaar al met een kapotte PC zit.
Ik heb namelijk zelf wel goede ervaring met een HP desktop deze PC heb ik nooit problemen me gehad.

Zijn Jullie het hier ook mee eens?
http://www.lptps.com/best-laptop-brands/

Heeft iemand ook toevallig deze laptop zo, ja zijn ze erg groot, want dat zeggen ze bij CoolBlue.nl , en wat zijn jullie ervaring met de Laptop zijn lekker snel en soepel mee te nemen?

http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-g6-2205sd-laptop/9200000009680560/

http://www.laptopshop.nl/product/313210/hp-pavilion-g6-2205sd.html

specificaties:

AMD A8 4500M 1,9ghz (Quad-core)
6GB RAM DDR3
1TB HDD
AMD Radeon HD 7640G

Als jullie een betere laptops weten met een prijskaartje rond de €400-€500 zou ik het graag willen weten :) (kom niet met Acer en Medion aan heb er slechte ervaringen mee gehad:()

Laatst bewerkt:
Tja, je budget is nu niet direct 'je van het'.
Trek je eigen conclusie uit onderstaand stukje tekst:

In terms of raw general performance, the A8-4500M performs similar to the Llano-based A8-3500M. Single-threaded workloads can especially benefit from the new architecture and the updated Turbo Core functionality. If compared to Intels Core-i3-series, the A8-4500M offers less performance in most cases. Nonetheless, CPU performance from the AMD processor should be sufficient for all daily workloads like Office, Internet browsing and even light video editing or gaming.

waarbij dus 2 dingen 'direct opvallen': dat de processor vergeleken wordt met een I3 van Intel en daaronder presteert. Verder is de opmerking aan het eind van het tekstje óók veelzeggend : 'zélfs lichte videobewerking of lichte games gaan lukken met deze processor'.

m.a.w. de A8-4500M is d'r eigenlijk niet geschikt voor, maar met hangen en wurgen zijn die 2 bewerkingen 'nog wel te doen'................ nogmaals, trek je eigen conclusie!

Laatst bewerkt:
voor ong 600 € heb je bij medion een i5 met een ssd op het moederbord als cache ...

Tja, je budget is nu niet direct 'je van het'.
Trek je eigen conclusie uit onderstaand stukje tekst:

In terms of raw general performance, the A8-4500M performs similar to the Llano-based A8-3500M. Single-threaded workloads can especially benefit from the new architecture and the updated Turbo Core functionality. If compared to Intels Core-i3-series, the A8-4500M offers less performance in most cases. Nonetheless, CPU performance from the AMD processor should be sufficient for all daily workloads like Office, Internet browsing and even light video editing or gaming.

waarbij dus 2 dingen 'direct opvallen': dat de processor vergeleken wordt met een I3 van Intel en daaronder presteert. Verder is de opmerking aan het eind van het tekstje óók veelzeggend : 'zélfs lichte videobewerking of lichte games gaan lukken met deze processor'.

m.a.w. de A8-4500M is d'r eigenlijk niet geschikt voor, maar met hangen en wurgen zijn die 2 bewerkingen 'nog wel te doen'................ nogmaals, trek je eigen conclusie!

Dus als ik het goed begrijpt zeg je, dat een AMD A8 toch wat trager loopt dan een I3?
Ik heb ook en andere HP notebook gezien met een intel i3 cpu is dat dan beter?
http://www.bol.com/nl/p/hp-sleekbook-14-b070ed-laptop/9200000009680652/
Heb ook een HP sleekbook 15 met een AMD A6 Dual core gezien is dat wat?
http://www.laptopshop.nl/product/277141/category-45702-laptops/hp-pavilion-g7-2373sd.html

voor ong 600 € heb je bij medion een i5 met een ssd op het moederbord als cache ...

Heb liever een AMD A8 Quad core.

Laatst bewerkt door een moderator:
De redenen waarom ik nu overstap naar een andere pc is omdat, ik nu een Pentium 4 pc heb en dat ik daar al heelang aan gewend ben.
Maar ik vraag me gewoon af of deze Laptop een goede keuze is.
Had toevallig ook een medion laptop, ik er wel om huilen zo slecht was hij (accu kapot,crasht telkens bij opstarten en werd trager en trager) ook had ik een medion desktop waarvan het moederboard is door gebrand.
In onze familie hebben veel medion pc`s, die van me vader is ook ongelofelijk traag geworden!

Kortom, Ik koop dus geen mediion meer, wat ik nu erg belangrijk vindt is Kwaliteit zodat, ik lekker lang met de PC kan doen (daarom spreekt HP me echt aan)

De specificaties hoeven van mij ook niet zo WOW te zijn als ik maar de lekker af en toe kan gamen en films kan bewerken.

Medions hebben een goede reputatie (veel machine voor relatief weinig geld en ook nog eens behoorlijke kwaliteit)
De accu is de zwakke schakel van álle laptops.
Noem mij eens een merk of merken waar je langer dan 12 maanden garantie krijgt op de accu.
Waarom denk je dat zelfs bij de allerduurste laptops er maar 1 jaar garantie op de accu wordt gegeven?
Het trager worden van de laptop ligt alleen maar aan de baasjes van een latop en niet aan de laptop zelf, ic. hóe gaat het baasje ermee om / wat installeert hij / wat 'besurft' hij en hoe pleegt het baasje broodnodig onderhoud. Geen enkele laptop wordt traag vanwege het merk van de laptop.
Daarom luidt mijn advies aan latop bezitters altijd steevast : koop het ding, installeer je eigen software totdat de laptop helemaal naar smaak is en maak dan állereerst een complete systeembackup.
Ga dan vooral maanden en maandenlang surfen, filmpjes bekijken en andere 'vage' dingen doen. Wordt de laptop dan merkbaar trager? Zet die backup dan terug en de laptop is weer snel.
Tussentijds alleen maar even eigen bestanden backuppen volstaat om de teruggezette backup later weer snel op orde te krijgen.

Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk handig voor zwaar multitasken

I3 CPU
i5 CPU
AMD A8

Laatst bewerkt:
Een budget dat start bij 750 euro en door kan lopen tot 3000 euro. Voor een aanvaardbare gaming laptop (niet alleen Neanderthalergames) heb je dus minimaal een honderd of 8 nodig.

ik heb na 14 maanden een nieuwe batterij gekregen voor mijn acer 7738 G, in garantie. ( termijn was 12 maanden )
Maar veel hangt natuurlijk van de verkoper af ...
@gast0225 : idd, ik krijg hier niet veel medions binnen ter reparatie !

@Blackbird1997 : HP heeft helemaal niet zo'n sterke reputatie. Alleen al het feit dat ze een jaar of wat geleden samen zijn gegaan met (#$%%^^&) (het merk waarvan ik de naam maar moeilijk uit mijn 'vinger's krijg) was m.i. al veelzeggend. Koop liever iets als :
Toshiba, Lenovo, BTO, Asus, Medion, MSI of een Dell (Sony of Samsung misschien ook nog) -misschien vergeet ik nog één of meerdere als 'goed' bekend staande merken?-

Vooral iets als BTO kan interessant zijn : klik de laptop naar eigen behoefte bij elkaar en breng 'm 'om de hoek' voor service voor dit Nederlandse 'merk' (als er dan toch ooit iets gebeurt)

Laatst bewerkt:
Ik heb er ook al na gekeken maar als ik ze op het zelfde budget gaan bekijken komt HP met één van de beste specificaties.
Dus... het lijkt me wel goeie laptops.

Nee, de beste specs zeggen niets over de kwaliteit van de machine, da's nu net waar het allemaal om draait. Ga je bij Acer snuffelen dan vind je met een beetje geluk nóg betere specs voor hetzelfde geld, maar zeker ook Acer wil ik nog niet kado krijgen voor mijn verjaardag.

je kan 1 merk niet als slecht catalogeren, ik heb nu 3.5 jaren een acer 7738 G, en ( ik houd hout vast ) deze machine draait nog steeds super, heeft tot heden geen enkele keer gehaperd !
Ik kan stellen dat het merk met de minste problemen dat ik hier binnen krijg Asus is, maar dat kan andere redenen hebben.
Toshiba lijkt me ook ok, maar daar zie ik de laatste 2 jaren een toename van defecte backlights, wsl sinds massale intro ledschermen.

Ik respecteer je stelling, maar op het grote boze W W W is Acer nu niet direct hét merk waarover nominaal gezien, lovende kritieken zijn te vinden. Enige tijd geleden heeft (voor zover ik dat kon beoordelen) objectief (Amerikaans) onderzoek uitgewezen (als het persé moet wil ik best naar het grote 'storingsonderzoek' gaan zoeken, maar liever niet. ; ) ) dat Acer verhoudingsgewijs toch wel veel defecten vertoont.
Daarnaast misschien : zet (bijv.) een gemiddelde Acer voor je neer en zet daar een z.g. A-merk naast. "Bevoel" de materialen en er is m.i. al direct een verschil te 'bevoelen'. Linskom of rechtsom, niet alle prijsverschil zit 'm in de winst van fabrikanten en tussenhandel, aan een bepaalde kwaliteit van de onderdelen hangt óók een specifiek prijskaartje.

Laatst bewerkt:
ik weet het, maar geef gewoon aan ze ook goeie modelletjes hebben, en indertijd was dit model zeker niet het goedkoopst op de markt.
Je ziet trouwens bij meerdere merken het verschil tss een supermarktmodel en een model voor de speciaalzaken.

Als ik nu zou moeten kiezen zal toch voor de HP gaan ik al 3 HP PC's gehad een die hadden het allemaal perfect gedaan.
En qua de specificaties vindt ik dat HP een mooie laptop verkoopt voor weinig geldt.
Alleen moet ik nog kiezen tussen een HP Pavilion G6 of een HP Pavilion Sleekbook 15 :confused:

Maar alvast erg bedankt voor het advies! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan