Goede keuze ? : HP Pavilion Touch Smart 15-B177

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ben op zoek voor een nieuwe laptop.
Ik heb een nu aanbieding gezien voor een touch laptop HP Pavilion Touch Smart 15-B177.
Ik vraag me af of dit een goede keuze is.

De eisen die ik aan een laptop stel zijn niet zo hoog, denk ik.
Hoofdzakelijk zal deze gebruikt worden om te internetten, emailen en het gebruik van de Office programma's.
Maar ik wil er zelfgemaakte video's mee kunnen gaan monteren/bewerken, maar dan blijft het bij "huis-tuin-en keuken"gebruik.

Is bovengenoemde laptop dan geschikt.
Hij heeft de volgende specificaties :
AMD Dual-Core A4-4355M Processor (1,90 Ghz, 1MB L@ Cache)
8 GB werkgeheugen
750 GB harde schijf

Voorkeur gaat uit naar een touch laptop, omdat me dat makkelijk lijkt als je er veel mee op schoot werkt.

Wanneer deze niet geschikt is voor videobewerking (wat ik eigenlijk verwacht, na diverse posts gelezen te hebben), wat advies geven jullie dan ?
Het budget loopt tot max 800 euro, maar liever minder.
Beeldschermgrootte : liefst 15,6, mag 17 inch.
Opslagcapaciteit : niet van belang.

Ik denkt dat je voor videobewerking wel een aparte videokaart moet hebben, behalve als je het bij windows movie maker gaat houden.
Trouwens ik weet niet of je die laptop ooit in je handen hebt gehad want nadat ik dat deed wilde ik hem zeker niet.

Ik vind zelf de vivobook van Asus erg mooi en stijlvol en hij voelt ook degelijk aan,
Deze bijvoorbeeld met aparte videokaart: http://www.bol.com/nl/p/asus-vivobo...200000010561586/?Referrer=ADVNLTWE00202100099
Of deze zonder en wat kleiner en goedkoper: http://tweakers.net/pricewatch/334554/asus-vivobook-s400ca-ca056h.html

Laatst bewerkt:
Als ik mijn eis van videobewerking even laat vallen, wordt de aanschaf van deze laptop dan aangeraden.
Videobewerking is waarschijnlijk toch handiger op mijn vaste pc. Indien nodig kan ik het geld dat ik overhoud investeren in upgraden of vervangen van mijn desktop.

Tuurlijk, maar ik raad je echt aan om eerst die laptop te bekijken in een winkel,
Want (na mijn mening) is hij echt verschrikkelijk op gebied van gekozen materialen.

Ja, sorry. Je hebt gelijk. Dat punt was ik even vergeten. Verblind door de mooie aanbieding. En met jongere kinderen in huis is een robustere laptop wel gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan