Goede Kwalitijdsprinter met Goedkope inkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilzone

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hallo, ik heb nu een hp deskjet, maar ik zit me dood te ergeren aan de intprijzen. Ik print namelijk nogal veel dvd-hoesjes, en wil deze in KWALITIJD printen. Allen met de vele printen raken je inktcartritch snel leeg, en dan moet je er duur aan.

Mijn vraag:

Ik had gehoord dat Cannon goede printers heeft, en dat daar zeer goedkope inkt zoal imitatie als orginele inkt voor te koop is.

Wat is nu een goede printer (mooie foto's print) die zeer goedkope inkt heeft?

Alvast bedankt, MVG Björn Koster

Ik heb op webwinkels eens lopen zoeken naar lekkere goedkope inkt, en daarvan de ondersteunende printers een op marktplaats ingetypt.

Nu zag ik de Canon S750 fotoprinter, en dat lijkt mij wel wat.

Is dit een goede printer?
Print hij met kwalitijd (foto's)
Zijn er vaak problemen met de printer?

Alvast bedankt iedereen

Hallo, ik heb nu een hp deskjet, maar ik zit me dood te ergeren aan de intprijzen. Ik print namelijk nogal veel dvd-hoesjes, en wil deze in KWALITIJD printen. Allen met de vele printen raken je inktcartritch snel leeg, en dan moet je er duur aan.

Mijn vraag:

Ik had gehoord dat Cannon goede printers heeft, en dat daar zeer goedkope inkt zoal imitatie als orginele inkt voor te koop is.

Wat is nu een goede printer (mooie foto's print) die zeer goedkope inkt heeft?

Alvast bedankt, MVG Björn Koster

een cannon printer is voordeelig als je dan niet de echt inkt koopt den aan webcare produckten.

ik zelf vind het nog steeds te duur aangezien ik ook doe wat jij er mee doet.
daar door had ik de samsung lazer printer aan geschaft deze vind ik goed koop,
en er zuinig met de toners.

Het printen wordt iets goedkoper wanneer je een printer koopt met separate inktpatronen.

Zelf heb ik vorige week een EPSON Stylus Photo RX685 aangeschaft.

Jij geeft aan hoesjes te willen afdrukken op een hoge kwaliteit.
Mag ik dan vragen welk papier je gebruikt?

Hallo, najah, hoge kwaliteid.....

Ik gebruik gewoon van die cd/dvd vellen, die je op je cd/dvd plak. ook print ik de hoesjes op gewoon papier, maar met mijn hp 5740 ziet dit er wel strak uit.

Maar die Canon S750 is dan toch ook niet zon slechte koop, tervergelijking van een HP deskjes 5740?

Een lazerprinter kost ook weer duur met de aanschaf, en ben nog een schoolgaande jongen, dus heb geen 100rde euro's voor een printer over.

MVG Björn Koster

Wanneer je op normaal papier afdrukt, maakt de printer niet uit.
Wel is het een feit dat een printer met separate inktpatronen goedkoper is in inktverbruik.

Dan nog eventjes een gratis tip, labels plakken op een cd/dvd is slecht voor je brander of cd speler.

Doordat de sticker nooit optimaal op het schijfje zit, ontstaat er onbalans in het schijfje. Dit is zeer slecht voor je apparatuur.

Hallo,

Kan dit met alle dvd/branders dan? of moet je daar weer speciale dvd brander (zojah, welke) en cdroms voor aanschaffen?

Ps, ik heb wel zon stikkerplakset gekocht, om de stikkers te centreren op de cd-rom

Je printer moet wel de mogelijkheid hebben om te kunnen printen op een cd/dvd.
Zo hebben de iets duurdere printers inkt die niet uitloopt wanneer het nat word. Ideaal voor op een cd/dvd dus.
En ja, je hebt daarvoor speciale schijfjes nodig.

Printer met separate inktpatronen en Claria inkt(6x) http://www.epson.nl/internetLive/dc...LD_Product_Model_StylusPhotoR265_NL.inter.jsp
Een origineel patroon kost €8,25, imitatie €4,50

Prijs: http://tweakers.net/pricewatch/144600/epson-stylus-photo-r265-(a4-usb).html

Laatst bewerkt door een moderator:
Epson Claria inkt is een fantastisch product dat zeer lichtbestendig is, maar het is en blijft dye inkt: wordt het nat dan zal het snel verlopen.

Wil je echt watervaste afdrukken dan neem je een pigmentinktprinter zoals de wat oudere modellen van Epson met pigmentinkt (Epson K3/K4 Ultrachrome). Het nadeel hiervan is weer dat op bepaalde soorte fotopapier de afdrukken dof uit kunnen zien (de inktdeeltjes gaan op ipv in het papier zitten).

Een zeer goed Canon model is bijvoorbeeld de Pixma IP4500 met mogelijkheid om rechtstreeks op CD/DVD-schijfjes te printen (ze moeten natuurlijk wel afdrukbaar zijn) voor minder dan 100 euro.

Trouwens: kan je de Canon S750 nog kopen, want deze gebruikt nog de niet-gechipte patronen waarvoor zeer goedkope en goede alternatieven voor bestaan ? Voor zover ik weet is Canon nu wel zo slim om alle nieuwe printers te voorzien van chips in hun patronen waardoor navullen nu zeer moeilijk wordt.

Dit kan wel, maar Canon ziet dit en de inktmeters worden uitgeschakeld en de garantie kan worden geweigerd omdat elke poging om na te vullen of bij gebruik van namaakpatronen (overzetten van de noodzakelijke chip) wordt geregistreerd in het printergeheugen.

Heb je een Canonprinter met chips (CLI-8/PGI-5) en wil je toch goedkoper printen zonder verlies van garantie dan zijn er 2 alternatieven: de GEHA/Armor tuning kit (besparing 40-50 %) of de originele patronen laten navullen en resetten (besparing 60-70 %). Dit laatste kan je doen via: *knip* [Smod edit] Link verwijderd, reclame maken mag via je handtekening onder bepaalde voorwaarden, deze kun je opvragen bij het bestuur bestuur@helpmij.nl [/Smod edit]

Ik kan namelijk van kennissen die een all in one printer willen kopen een Canon S750 overnemen voor 30 euro, met een set inkt erbij.

Is dit een goede keus?
Dit is toch ook een fotoprinter?

Epson Claria inkt is een fantastisch product dat zeer lichtbestendig is, maar het is en blijft dye inkt: wordt het nat dan zal het snel verlopen.

Wil je echt watervaste afdrukken dan neem je een pigmentinktprinter zoals de wat oudere modellen van Epson met pigmentinkt (Epson K3/K4 Ultrachrome). Het nadeel hiervan is weer dat op bepaalde soorte fotopapier de afdrukken dof uit kunnen zien (de inktdeeltjes gaan op ipv in het papier zitten).

Een zeer goed Canon model is bijvoorbeeld de Pixma IP4500 met mogelijkheid om rechtstreeks op CD/DVD-schijfjes te printen (ze moeten natuurlijk wel afdrukbaar zijn) voor minder dan 100 euro.

Trouwens: kan je de Canon S750 nog kopen, want deze gebruikt nog de niet-gechipte patronen waarvoor zeer goedkope en goede alternatieven voor bestaan ? Voor zover ik weet is Canon nu wel zo slim om alle nieuwe printers te voorzien van chips in hun patronen waardoor navullen nu zeer moeilijk wordt.

Dit kan wel, maar Canon ziet dit en de inktmeters worden uitgeschakeld en de garantie kan worden geweigerd omdat elke poging om na te vullen of bij gebruik van namaakpatronen (overzetten van de noodzakelijke chip) wordt geregistreerd in het printergeheugen.

Heb je een Canonprinter met chips (CLI-8/PGI-5) en wil je toch goedkoper printen zonder verlies van garantie dan zijn er 2 alternatieven: de GEHA/Armor tuning kit (besparing 40-50 %) of de originele patronen laten navullen en resetten (besparing 60-70 %). Dit laatste kan je doen via:

Heb je een Canonprinter met chips (CLI-8/PGI-5) en wil je toch goedkoper printen zonder verlies van garantie dan zijn er 2 alternatieven: de GEHA/Armor tuning kit (besparing 40-50 %) of de originele patronen laten navullen en resetten (besparing 60-70 %). Dit laatste kan je doen via: refillmaster.topcities.com

Met je bewering over de Claria inkt ben ik het niet met je eens.
Ik druk dus zelf af met die Claria inkt. Hier heeft een foto ruim een uur onder water gelegen, en hij zit nu weer in het lijstje.

De kwaliteit van nagevulde patronen is niet zo goed als de originele inkt.
Zeker niet met Claria inkt.

Voor het beste resultaat gebruik je altijd originele inkt met het daarbij passende fotopapier. Wijk je hiervan af, zal het eindresultaat zienderogen minder zijn.

Sorry voor het misverstand: het gaat over het printen van dye inkt op gewoon papier. Probeer eens op gewoon bureaupapier (A4) met Claria inkt te printen en plaats eens een druppel water op een kleurvlak en wacht een aantal minuten.

Bij de meeste fotopapiers wordt de dye inkt door de bovenste laag geabsorbeerd naar beneden waardoor de afdruk -ondanks dye inkt- toch watervast wordt. Maar dit heeft meer te maken met het type papier en niet zo zeer met de inkt. Ik kan met mijn Canon dye inkt ook watervaste foto's afdrukken op mijn fotoapier die in een aquarium mogen rondzwemmen zonder te verlopen maar op gewoon papier loopt het er snel af met water.

Bij echte pigmentinkt (Canon PGI-5 en Epson Ultrachrom K3/K4) loopt de inkt in het geheel niet af op NORMAAL papier met waterdruppels erop. Probeer het maar eens uit, zelfs met Claria inkt (vanwege dye) !

De Epson Claria inkt is inderdaad een superieure kwaliteit dye inkt en de beste die erop dit moment bestaat.

Maar ook als ik voor die Canon S750 dan orginele inkt koop, ben ik toch steeds veel goedkoper uit als mijn HP 5740 printer? Met als eindresultaat het zelfde resultaat.

Sorry voor het misverstand: het gaat over het printen van dye inkt op gewoon papier. Probeer eens op gewoon bureaupapier (A4) met Claria inkt te printen en plaats eens een druppel water op een kleurvlak en wacht een aantal minuten.

Bij de meeste fotopapiers wordt de dye inkt door de bovenste laag geabsorbeerd naar beneden waardoor de afdruk -ondanks dye inkt- toch watervast wordt. Maar dit heeft meer te maken met het type papier en niet zo zeer met de inkt. Ik kan met mijn Canon dye inkt ook watervaste foto's afdrukken op mijn fotoapier die in een aquarium mogen rondzwemmen zonder te verlopen maar op gewoon papier loopt het er snel af met water.

Bij echte pigmentinkt (Canon PGI-5 en Epson Ultrachrom K3/K4) loopt de inkt in het geheel niet af op NORMAAL papier met waterdruppels erop. Probeer het maar eens uit, zelfs met Claria inkt (vanwege dye) !

De Epson Claria inkt is inderdaad een superieure kwaliteit dye inkt en de beste die erop dit moment bestaat.

Maar ook als ik voor die Canon S750 dan orginele inkt koop, ben ik toch steeds veel goedkoper uit als mijn HP 5740 printer? Met als eindresultaat het zelfde resultaat.

Ja, dat is zo omdat de patronen van HP schreeuwend duur zijn. Je betaalt voor een kleurenpatroon (14 ml ? en dit verdeeld over cyaan/magenta/geel) van de HP het dubbele van 1 kleur van Canon (13 ml). Bij HP geldt: een kleur van de kleurenpatroon leeg, de hele patroon mag in de vuilbak (als je enkel originele patronen gebruikt !) en bij Canon vervang je enkel de kleur die op is, waardoor de besparing zelfs nog groter wordt.

Hallo, ik heb nu een Canon Pixma IP4000 op het oog. Hier kan ik me eigen dvd inleggen, en er zo op printen (wel speciale dvd's)

Kost deze inkt nu echt zo goedkoop, of zit HIER nog een addertje onder het gras?
Deze 5 kleuren gaan er in volgens de eigenaar van de printer:

Black BCI 6

Yelloy BCI 6

Cyan BCI 6

Blue BCI 6

Black BCI 3 (grote cardtridge)

Klopt het dat de cartridge's maar 1,35 per stuk zijn? (hier komt dan natuurlijk nog verzendkosten van 6,20 overheen)

canon bci–3e dikke zwart 1.35

canon bci–3/6e dunne zwart 1.35

canon bci–3e margenta 1.35

canon bci–3e cyaan 1.35

canon bci–3e geel 1.35

Komt hier nog een aparaat voor om te resetten, of moet je nog chips gaan overzetten ofzo?

Ik hoop dat iemand hier snel op kan reageren.

MVG Björn Koster

Hallo, ik heb nu een Canon Pixma IP4000 op het oog. Hier kan ik me eigen dvd inleggen, en er zo op printen (wel speciale dvd's)

Kost deze inkt nu echt zo goedkoop, of zit HIER nog een addertje onder het gras?
Deze 5 kleuren gaan er in volgens de eigenaar van de printer:

Black BCI 6

Yelloy BCI 6

Cyan BCI 6

Blue BCI 6

Black BCI 3 (grote cardtridge)

Klopt het dat de cartridge's maar 1,35 per stuk zijn? (hier komt dan natuurlijk nog verzendkosten van 6,20 overheen)

canon bci–3e dikke zwart 1.35

canon bci–3/6e dunne zwart 1.35

canon bci–3e margenta 1.35

canon bci–3e cyaan 1.35

canon bci–3e geel 1.35

Komt hier nog een aparaat voor om te resetten, of moet je nog chips gaan overzetten ofzo?

Ik hoop dat iemand hier snel op kan reageren.

MVG Björn Koster

Als je die IP4000 kunt kopen zou ik zeggen: meteen KOPEN !!! Het is nog een ouder Canonmodel zonder chip. En de prijzen die je weergeeft zijn zogenaamde alternatieve patronen, want de echte kosten al gauw tussen de 9-13 euro per stuk.

Geen chips en geen gedoe !

Veel namaakfabrikanten hebben patronen zowel voor BCI-3 als BCI-6 geschikt zijn (dunne patronen). Let op, er is ook een BCI-3eBK en daar is er maar 1 van: dit is de dikke zwarte patroon voor tekstafdrukken.

Op computerbeurzen kan je die patroontjes soms al kopen voor 80 cent per stuk (+ nog ingangskosten, maar dat verdien er al snel terug als je veel koopt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan