Goede laptop voor 100 euro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Deze laptop kan ik kopen voor 100 euro inc windows erop, wat denken jullie daarvan ?
Hij zou dan dienen voor wat internet, mail, office, wat spelletjes op internet.

Lenovo T400 Core 2 Duo P8600 @ 2,4 Ghz
Processortype: Core2Duo P8600 Kloksnelheid: 2.4GHz
Werkgeheugen: 2GB (2048MB) DDR3
Harddisk: 160GB
Mediadrive: DVD/CDRW
Videokaart: Intel GMA 4500MHD
Soundkaart: Soundmax Digital HD Audio
Scherm: 14,1 inch wide
Netwerk: GigaBit Draadloos netwerk: 802.11a, 802.11b, 802.11n
Firewire
PCMCIA
USB 3 x 2.0

welke windows zit er op? En is dat 32 of 64bit.
Met 2GB aan geheugen zou ik nooit beginnen aan een 64-bits windows van welke soort dan ook. Veel te traag.

Let ook goed op of het wel een officiele Windows licentie is.

Veel beter ga je niet vinden rond de 100 euro denk ik. ;)

Weet niet of het 32 of 64 is maar is allemaal officieël want komt van mijn werk.

Is er trouwens veel snelheidsverschil met deze desktop ?
Desktop Lenovo M57 (A12 - 6089) Core 2 Duo E6750 @ 2,66 Ghz
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz processor
1333 FSB, 4 MB L2 cache, Intel Virtualization Technology (VT-x), Intel Trusted Execution Technology, Intel 64, Idle States, Enhanced Intel SpeedStep Technology, Thermal Monitoring Technologies, Execute Disable Bit
2 GB DDR2 RAM (8 GB maximum)
160 GB SATA hard drive
DVD-ROM SATA drive
Integrated Intel Graphics Media Accelerator X3100
Integrated audio
Integrated Intel 82566DM Gigabit Ethernet LAN

Ja, er is verschil.
Het grote verschil tussen een laptop en een PC in het algemeen is dat een PC gaat langer mee dan een laptop en als een PC kapot is is dat meestal eenvoudig te verhelpen en bij een laptop niet (of heel duur). De enige goeie reden voor de aanschaf van een laptop i.p.v. een PC is de mobiliteit. Als mobiliteit geen punt is, dan is de keuze voor een PC altijd beter; je krijgt bij een PC gewoon meer waar voor je geld.

In dit specifieke geval is bijv. het geheugen van de PC eenvoudig en voor weinig geld uit te breiden.

Laatst bewerkt:
En de pc die ik hier opgeef kan ik daar vlotjes Windows 7 of 8 op draaien en internetspelletjes voor de kids zonder haperingen ?

Ja hoor, dat moet wel lukken.

Echter vind ik de pc geen 100 euro waard, mochten ze je die willen verkopen voor dat bedrag...

Zou moeten lukken (geen zware grafische games als Warcraft enzo), maar ik denk dat wel het geheugen uitgebreid moet worden naar 4GB, maar dat hangt af van wat er mee gedaan gaat worden. Eerst maar eens met 2gb proberen.

Overigens ben ik het wel eens met K1pje dat € 100,00 wel wat aan de hoge kant is, of zit er soms een super beeldscherm bij?

Laatst bewerkt:
De pc's worden op mijn werk verkocht.
100 euro met windows vista licentie en 125 euro met windows 7 licentie.

Met die desktop moet je zelf wrs nog een monitor regelen...?
Bij de laptop speelt dat niet...
100 euro voor die laptop is netjes incl licentie.
Verwacht van beiden geen snelheidsmonsters maar je kunt er prima mee officen en internetten.

Vraag me wel even af hoe ze dat dan met de licentie doen. Er zit of Vista bij of Win 7 maar niet allebei.

Prijzen liggen anders zie ik net.
Desktop met vista is 75 euro, met windows 7 is 100 euro.
Laptop met vista is 100 euro met 7 is 125 euro.
Je moet kiezen tussen vista of 7.

Laatst bewerkt:
Hier kun je echt hele nette en goede laptops kopen.... maar niet voor 125 euro met Win7 licentie..
http://www.laptopcentrale.nl/gebruikte-laptops.html
Deze komt in de buurt van die van jou...:
http://www.laptopcentrale.nl/product/48/Dell+Latitude+E5400+-+Gebruikt.html
ca 240 euro met Home premium (maar welke?).

Het is maar dus waar je behoefte aan hebt... een laptop of desktop.

De laptop heeft wel dit in vet beter dan de desktop en ook nog firewire als je een video cam via firewire aan wilt sluiten:

Werkgeheugen: 2GB (2048MB) DDR3
Firewire
PCMCIA
USB 3 x 2.0

Laatst bewerkt:
Prijzen liggen anders zie ik net.
Desktop met vista is 75 euro, met windows 7 is 100 euro.
Laptop met vista is 100 euro met 7 is 125 euro.
Je moet kiezen tussen vista of 7.

Ik zou altijd de desktop nemen en dan met win7
Die laptop zal ongetwijfeld heel veel aangestaan hebben en de kans dat die het binnenkort gaat begeven is reeel (warmte ontwikkeling is het probleem).
PC's hebben daar veel minder last van (warmte), vandaar.

Ik zou dan voor de desktop gaan met Win 7. (vista is de slechtse met Win 8 die ms ooit gemaakt heeft) Zelf wat geheugen erbij kopen en klaar ben je voor de gewone zaken.

Het is geen spelletjes monster.....dat gaat niet lukken. Maar voor de gewone dingen en simpele spellen is het wel okee.

Maar 100 euro, nee.....dat zou ik er niet voor over hebben.

75 euro inclusief Windows 7 zou een betere prijs voor deze machine geweest wezen, wat dat betreft ben ik het helemaal met Femke eens ;)

Dat neemt niet weg dat deze machine hoogstwaarschijnlijk gaat voldoen aan de eisen/wensen van jullie.

Ik ga een vragen of ik de desktop kan krijgen zonder besturingssysteem, heb hier nog windows 7 liggen.
Anders koop ik die voor 75 euro en zet daar 7 op.

Weet trouwens iemand of RAM geheugen kan verslijten of trager worden met de jaren ?

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan zeker. Daarom adviseer ik je om dan een memtest te doen, om zeker te weten of het geheugen nog wel okee is.

Ja, dat kan zeker. Daarom adviseer ik je om dan een memtest te doen, om zeker te weten of het geheugen nog wel okee is.

En hoe doe ik dat ?
De reden dat ik een andere pc wil kopen voor de kids is omdat de oude die ze nu hebben zelfs blijft hangen wanneer ze spelletjes spelen op internet.
Is dat normaal zelfs onder een vers geinstaleerde windows xp ?
Het is een AMD Athlon 64 3200+ met 2 GB ram en een Radion 9600 videokaart.

Laatst bewerkt:
Nee dat is niet normaal. Mogelijk is er wat aan de hand met je huidige/oude pc, maar daar kunnen we zo niet iets over zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan